عراق مجوز فعالیت دفاتر «حشد الشعبی» را در تمام استان‌ها لغو کرد

0
203

فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیأت شبه‌نظامیان حشد الشعبی سه‌شنبه 30 ژوئیه از لغو مجوز فعالیت دفاتر «حشد الشعبی» (بسيج مردمی) و شعبه‌های آن در تمام استان‌های عراق خبر داد.

به گزارش رسانه‌های عراقی الفیاض در یک کنفرانس خبری گفت که مجوز فعالیت اداره حشد الشعبی و شعبه‌های آن در تمامی استان‌های عراق لغو و پرونده‌های آن به طرفی مناسب در این هیأت واگذار خواهد شد.

الفیاض در ادامه تاکید کرد که مقامات عراقی به دو ماه نیاز دارند تا عملیات ادغام، همگون‌سازی و لغو مجوز فعالیت دفاتر «حشد الشعبی» و شعبه‌های آن در تمام استان‌های انجام شود.

او در این‌باره گفت که نامه‌ای را در این رابطه خطاب به عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ارسال کرده تا فرمان دیوان نخست وزیری در رابطه با این مسأله، به اجرا گذاشته شود.

الفیاض در ادامه افزود که هیأت شبه‌نظامیان حشد الشعبی در نامه‌ای تاکید کرده که «هماهنگ با فرمان صادره در اوایل ماه جاری از سوی دیوان نخست وزیری عراق، اقدام به سازماندهی (این نیروهای شبه‌نظامی) کرده است.

این مقام عراقی همچنین بر ضرورت تحت پیگرد قرار دادن هر طرفی که از عنوان حشد الشعبی سوء استفاده کند، تاکید کرد.

از سوی دیگر فالح الفیاض «اعمال بعضی تحریمهای ویژه آمریکایی علیه برخی از شخصیت‌های عراقی از جمله شماری از فرماندهان حشد الشعبی را اقدامی در جهت نقض حاکمیت عراق دانسته که به گفته او به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش العربیه؛ مشاور امنیت ملی عراق و رئیس هیأت شبه‌نظامیان حشد الشعبی همچنین ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا هیچ‌گونه تاثیری بر شخصیت‌های عراقی و فرماندهان حشد الشعبی مورد اشاره نخواهد داشت.