عذرخواهی فیلم‌نامه‌نویس «استیو جابز» از مدیرعامل اَپِل

0
149

چندی پیش آرون سورکین و تیم کوک مدیرعامل کمپانی اَپِل حسابی از خجالت هم درآمدند. امروز سورکین رسما از کوک بابت اظهاراتش عذرخواهی کرده است.

ماجرا از جایی شروع شد که تیم کوک میهمان استیون کولبرت در برنامه زنده این مجری سرشناس بود. مدیر عامل اپل از تلاش سینماگران برای فناناپذیر کردن استیو جابز انتقاد کرد و  ساخت فیلم هایی مثل «استیو جابز» و مستند «استیو جابز: مرد درون ماشین» الکس گیبنی را «سود جویانه» خطاب کرد.

این اظهارات اما با واکنش شدید آرون سورکین فیلمنامه نویس برنده اسکار فیلم «شبکه اجتماعی» دیوید فینچر و «استیو جابز» دنی بویل همراه بود. آقای نویسنده گفت:« هیچ کس این فیلم را نساخته تا ثروتمند شود.» همچنین ادامه داد: «دوما تیم کوک باید اول فیلم را ببیند قبل از این که تصمیم بگیرد چه نوع فیلمی است. سوما اگر شما کارخانه ای پر از بچه در چین داشته باشید که گوشی ها را به خاطر ساعتی 17 سنت مونتاژ می کنند، خیلی باید پر رو باشید که کس دیگری را «سود جو» خطاب کنید.»

با تمام این صحبت ها اما سورکین معتقد است هر دو نفر زیاده روی کرده اند و از مدیر عامل اپل عذرخواهی کرده. سورکین همچنین با دعوت از تیم کوک به دیدن فیلم استیو جابز گفته امیدوار است وی از دیدن فیلم «استیو جابز» همان لذتی را ببرد که وی از کار کردن با محصولات اپل می برد.

به گزارش تسنیم؛ پیش از این استیو ووزنیاک، نزدیک ترین دوست و شریک کاری استیو جابز، فیلم جدید دنی بویل را دیده و آن را تحسین کرده بود. ووزنیاک با «کامل» و «جایزه ببر» خطاب کردن فیلم در مورد احساسش از دیدن آن گفته که در تمام طول فیلم فکر می کرده خود استیو جابز روی پرده نقره ای حاضر است. او همچنین از بازی مایکل فاسبندر در نقش اصلی حسابی لذت برده است.