عذرخواهی راد بابت اظهاراتش درجشنواره فجر

0
138

سعید را د در نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «چ» که صبح امروز در برج میلاد برگزار شد در خصوص اظهاراتش در مراسم افتتاحیه جشنواره فجر که منجر به ایجاد حواشی برای جشنواره در چند روز گذشته شد گفت: کسانی که اینجا نشسته‌اید از حرفه‌ای‌ترین افراد مطبوعات هستید و ما بازیگرانی در سینمای ایران داشته‌ایم که هر کدام از بزرگان بودند مثل مرحوم خسرو شکیبایی که جایش خالی است یا بزرگانی مثل پرستویی کیانیان یا عرب‌نیا، ما بازیگران با روانیات خود زندگی می‌کنیم و این شاخصه بازیگری است.

وی ادامه داد: من اگر مزاحم مسئولان جشنواره شدم و به خاطر احساساتم برای آنها مشکلاتی پیش آمد و یک لحظه حرف‌هایی زدم که از منطق خارج شد عذرخواهی می‌کنم اما نظام جمهوری اسلامی در دنیا تثبیت شده است و همه در مقابل قدرت آن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از رسانه های درون مرزی، این بازیگر ادامه داد: من اگر چیزی را می‌گویم و از روی احساسات من از همه می‌خواهم با من طرف شوند و وقتی مسئولان جشنواره از من دعوت می کنند و به دلیل احساساتم که ناشی از غریزه بازیگری است چیزی را می‌گویم من را خطاب قرار دهند و ای کاش آنجا منطق داشتم.

شایان ذکر است که در مراسم افتتاحيه سی و دومين جشنواره فيلم «فجر» که روز جمعه در تالار وحدت که با حضور علی جنتی،‌ وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، و شماری از مقامات فرهنگی و هنرمندان برگزار شد، سعيد راد، بازيگر سينما، از دو بازیگر سینمای پیش از انقلاب ایران تجلیل کرد.

 این بازیگر سینمای ایران گفت: «اين اميد در دل من زنده شد وقتی که صحبت از دولت تدبير و اميد شد، اين سن خيلی باشکوه است و آدم‌های بزرگی بر روی اين سن آمده‌اند. نگاتيو‌های فيلم‌های آقای قريبيان را دور کره زمين نمی‌شود کشيد، جا کم می آورد. در اينجا می‌خواهم به عنوان يک بازيگر، اجازه بگيرم که از بزرگان بازيگری و سياسيون که اين بخشندگی و مهربانی را داشته باشند که من به عنوان يک بازيگر جرات پيدا بکنم که يادی داشته باشيم از بزرگان بازيگری،‌ آقای (محمدعلی) فردين و آقای بهروز وثوقی.»

سعيد راد عنوان کرد “چه بخواهيم و چه نخواهيم آنها ستون های سينمای بودند و نسل بعد از آنها با شکوه دراين سالن نشسته اند.”