عدم درمان زندانیان سیاسی وایجاد شرایط قرون وسطایی در زندان مرکزی زاهدان

0
136

روز چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه بند ۶ زندان زاهدان معروف به بند بهداری که بیماران و سالمندان در آن زندانی بودند و تعداد زیادی از آنها به بیماریهای مسری مانند سل و هپاتیت و سایر بیمارها مبتلا هستند ، منحل  و بیماران این بند به بند ۳ و سایر بندها منتقل شده اند.

اکثر بندهایی که زندانیان به آن منتقل شده اند چندین برابر ظرفیتشان زندانی در آن نگهداری می شد و با انتقال این زندانیان به این بندها باعث ازدحام بیش از حد شده است . زندانیان در راهروها و در سلولها بصورت کتابی استراحت می کنند. این سلولها فاقد امکانات اولیه مانند سیستم تهویه می باشند و زندنیان قادر به استراحت نیستند.

از طرفی دیگر سرویسهای بهداشتی و استحمام این بندها فرسوده و و اکثرا غیر قابل استفاده می باشد. به عنوان مثال بند ۳ زندان زاهدان دارای ۵ حمام و ۶ سرویس بهداشتی است در حالی که ۳۰۰ زندانی در آن نگهداری می شود. همچنین مدتها است که شامپوی زندانیان را نیز قطع کرده اند .

وضعیت غذایی زندانیان اسفبار می باشد و در هفته ۸ بار به آنها ماکارونی داده می شود که غیر قابل خوردن بوده و برای هر زندانی در ماه فقط ۳۰۰ گرم قند در نظر گرفته شده است . این مسئله باعث شده است که زندانیان از سوء تغذیه شدید رنج ببرند.

وضعیت درمانی زندان فاجعه بار می باشد. رئیس بهداری زندان فردی به نام یوسفی است که از دانش پزشکی هیچ آگاهی ندارد و از اعضای اطلاعات زندان می باشد. زندانی سیاسی ایرج محمدی  در اثر عفونت دندانهایش صورت وی متورم شده بود و باعث تاثیر بر عصب بینایی چشمش راست وی گردیده است که خطر از دست دادن بینایی وی را تهدید می کند .

روز شنبه ۲ خرداد ماه پدر و مادر این زندانی سیاسی با طی مسافتی طولانی از آذربایجان غربی  به زاهدان مسافرت نمودند و با یکی از پزشکان متخصص شهر زاهدان قرار گذاشتند که در حین ملاقات از فرزندشان زندانی سیاسی ایرج محمدی را مورد معاینه قرار دهد. پدر و مادر این زندانی سیاسی برای کسب مجوز برای معاینه پزشک به فردی به نام میر شکار دادستان نظامی زاهدان مراجعه نمودند و از وی خواستند که مجوز معاینه فرزندشان توسط این پزشک را صادر نماید. اما میرشکار دادستان نظامی زاهدان از صدور مجوز خوداری نمود و خطاب به خانواده محمدی گفت :ما توی زندان بهترین پزشکها را داریم. اونها خودشون بلد هستند چه جوری درمان کنند.

میرشکار دادستان نظامی زاهدان فردی است که فرامین بازجویان وزارت اطلاعات را به اجرا در می آورد و مانع درمان زندانیان سیاسی و نظامیانی است که مخالف سیاستهای سرکوبگرانه رژیم ولی فقیه هستند .

مقاله قبلیبرادر جیسون رضائیان: دادگاه با محاکمه علنی جیسون مخالفت کرد
مقاله بعدیفرانسه با هشدار نسبت به تجزیه عراق و سوریه، خواستار مداخله جامعه جهانی شد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...