عدم برگزاری جلسه دادگاه چهار درویش زندانی محبوس در زندان عادل آباد

0
559

جلسه دادگاه چهار درویش زندانی مبحوس در زندان عادل آباد شیراز صبح دیروز در دادگاه انقلاب شیراز برگزار نشد.

 محسن اسماعیلی، سیدابراهیم بهرامی، محمدعلی صادقی و محمدعلی دهقان از دراویش بازداشت شده در شهرستان کوار که بیش از ۵ ماه را در زندان عادل آباد شیراز سپری کرده اند صبح دیروز برای رسیدگی به اتهامات وارده به شعبه ۲ دادگاه انقلاب شیراز منتقل شدند ولی به دلیل عدم حضور قاضی پرونده “آقای یزدانیان” جلسه دادگاه برگزار نشد و جلسه رسیدگی به پرونده اتهامی دراویش زندانی به تاریخ ۲۰ آبان سال جاری موکول شد است.

گفتی است که با انتقال این چهار درویش زندانی به دادگاه انقلاب جمع زیادی از دارویش گنابادی با سر تراشیده برای اعلام همبستگی با این درویش زندانی در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب شیراز حضور پیدا کردند اما متاسفانه دراویش و اعضای خانواده های این زندانیان عقیدتی موفق به دیدار با چهار درویش زندانی نشدند، انتقال این دراویش به زندان همراه با تدابیر شدید امنیتی و استفاده از دستبند و پا بند صورت گرفته است.

اتهامات منتسب به این چهار درویش زندانی «تشکیل گروه تروریستی علیه نظام»، «شرکت در تجمعات به قصد براندازی»، «محاربه با خدا» و «حمل سلاح غیر مجاز» عنوان شده است.

این ۴ درویش که در تاریخ ۱۰ اردیبهشت سال جاری در کوار بازداشت شدند، مدت یک ماه را در بازداشتگاه اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ تحت بازجویی های شدید توام با فشار و ضرب و شتم قرار گرفتند.

حتی عکس های خانوادگیشان را برای ایجاد ارعاب و وحشت و گرفتن اعتراف هنگام بازجویی به آنها نشان داده و با توهین به اعتقادات این افراد و بزرگان سلسله طریقتی نعمت اللهی گنابادی و تهدید محکومیت به اعدام و به دار آویخته شدن شرایط سخت روحی را به آنها متحمل کردند که این فشارها و برخوردها حتی منجر به بروز مشکلات عصبی برای محسن اسماعیلی یکی از دراویش زندانی شده است.

اخیرا نیز فشارها در داخل زندان بر روی دراویش افزایش یافته، که از جمله به یورش شبانه به بند و زدن ریش و سبیل این دراویش، قطعی تلفن و ملاقات حضوری از جمله این فشار هاست.

یکم مهرماه نیز یک منبع آگاه که نخواسته نامش فاش نشود در این باره گفته بود: “مسئولین به صورت ضمنی به زندانیان گفته‌اند که تا زمان برگزاری دادگاه چهار درویش گنابادی تلفن‌ها وصل نخواهد شد! این درحالی است که زمانی که خانواده زندانیان موضوع قطعی تلفن را پیگیری کرده‌اند به ایشان اطلاع دادند که تلفن‌ها بدلیل نقص فنی قطع شده و ارتباطی به دادگاه دراویش ندارد.”