عدم ارائه مدارک سقوط هواپیمای اوکراینی توسط جمهوری اسلامی

0
229

دادستان کل اوکراین، در دیدار با حامد اسماعیلیون و معاون سفیر کانادا در دفتر دادستانی کل این کشور، تاکید کرد که جمهوری اسلامی کماکان از ارائه مدارک سقوط هواپیمای اوکراینی سر باز می‌زند.

جمعه 22 اکتبر 2021، اسماعیلیون، که همسر و دختر خردسالش را در حادثه سقوط هواپیمای پرواز بین‌المللی اوکراین از دست داد، به همراه ماوورنین مونی، معاون سفیر کانادا در اوکراین، روز جمعه به دیدار آیرینا وِنِدیکتُوا، دادستان کل اوکراین رفتند.

بر اساس بیانیه‌ای که دادستانی کل اوکراین در این باره منتشر کرد، اوکراین در حال انجام تحقیقات پیشامحاکمه، «تحت شرایط فراسرزمینی، بدون دسترسی به لاشه هواپیما، شاهدان و مظنونان کلیدی حادثه» است.

العربیه به نقل از اوکرین‌فورم نوشت؛ دادستانی اوکراین می‌گوید که متاسفانه کشورهای آسیب‌دیده در این حادثه، از ایجاد یک تیم تحقیق مشترک برای تسهیل و تسریع تحقیقات پیش محاکمه خودداری کردند. با این حال، کانادا «بزرگترین شریک ما در این پرونده» است، و به هر طریقی در «اثبات حقیقت» مشارکت می‌کند.

دادستانی کل اوکراین در بیانیه خود اعلام کرد: «در پایان جلسه، حامد اسماعیلیون، رئیس انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز PS752، گفت، بیست و دو ماه است که در سوگ عزیزان‌مان، با درد و رنج و اشک، به امید عدالت نشسته‌ایم. همه باید دست به دست هم بدهیم تا عدالت را در این باره اجرا کنیم.»