عبدالهی و روزهای سخت بیماری ؛یک آمپول 7 میلیون تومان..!

0
124

قهرمان زنده را عشق است..!

مصطفی عبدالهی که این روزها در بستر بیماری است با اشاره به اینکه حمایت از هنرمندان نباید مقطعی باشد تصریح کرد: از همکاران خود نیز گله‌مندم. روزی دوستی گفت “قهرمان زنده را عشق است” و گویا تا وقتی که انسان نردبانی برای بالا رفتن دیگران است مورد توجه قرار می‌گیرد در غیر اینصورت از یاد می‌رود.

عبدالهی که 13 ماه است در بیمارستان و خانه بستری است و نتوانسته در عرصه تئاتر فعال باشد، درباره وضعیت درمان خود و حمایت‌هایی که از وی صورت گرفته است به خبرنگار مهر گفت: مشغول مداوا هستم ولی حمایت‌هایی که انجام شده مقطعی و جزیی است و راه به جایی نمی‌برد. هزینه درمان و دارو افزایش پیدا کرده است و هر یک عدد آمپولی که باید مصرف کنم 7 میلیون تومان قیمت دارد. باید در هر دوره 4 تا 5 عدد از این آمپول را مصرف کنم. ضمن اینکه هزینه داروهای عادی مورد مصرف در ماه هم مبلغی حدود 800 هزار تومان هزینه دارد.

وی یادآور شد: حتی با داشتن دفترچه بیمه نیز هزینه یک آزمایش ساده 200 تا 300 هزار تومان می‌شود. این هزینه‌ها با هزینه‌های جانبی دیگر مثل تغذیه و داروها و آزمایش‌های دیگر ماهانه مبلغ بسیار سنگینی می‌شود که تأمین آن کار ساده‌ای نیست.

این هنرمند باسابقه تئاتر درباره حمایتی که صندوق حمایت از هنرمندان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده است، تصریح کرد: سال گذشته صندوق مبلغی حدود 1 تا 2 میلیون تومان کمک کرد که این مبلغ حتی جوابگوی یک بار بستری شدن من در بیمارستان نشد زیرا سال گذشته 9 بار در بیمارستان بستری شدم. اینگونه حمایت‌های مقطعی راه به جایی نمی‌برد.

کار کردن در تئاتر من را زنده نگه می‌دارد..

عبدالهی با اشاره به ارائه درخواست تخصیص نوبت اجرای نمایش در یکی از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر به اداره‌کل هنرهای نمایشی گفت: با وجود اینکه وضعیت جسمی مناسبی ندارم از اداره‌کل هنرهای نمایشی تقاضا کردم سالنی را در اختیارم بگذارند تا اثری را روی صحنه ببرم چون کار کردن در تئاتر من را زنده نگه می‌دارد. یک سال است که این درخواست را ارائه داده‌ام اما هنوز جواب مشخصی به من داده نشده است. حتی با این شرایط جسمی به دفتر آقای قادر آشنا رفتم و ایشان در آخرین ملاقاتی که در منزل بنده داشتیم گفت که سیدصادق موسوی، مدیر تئاتر شهر گفته که آبان و آذرماه در سالن سایه یا چهارسو نوبت اجرایی خواهم داشت اما هنوز همه چیز در حد حرف است.

 IMG11091184

این بازیگر و کارگردان تئاتر ضمن در پایان با گلایه از همکاران خود و هنرمندان تئاتر تصریح کرد: 13 ماه است که در بستر بیماری هستم و همکارانم هم من را فراموش کرده‌اند. روزی دوستی گفت “قهرمان زنده را عشق است” و من حالا معنای این جمله را درک کرده‌ام. انسان تا وقتی سر پا و نردبانی برای بالا رفتن دیگران است مورد توجه قرار می‌گیرد در غیر اینصورت وقتی روی صحنه نباشد از یاد می‌رود.

مصطفی عبدالهی هنرمندی است که طی سال‌های اخیر به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و نیاز به پیوند مغز استخوان از عرصه تئاتر و فعالیت‌های تئاتری به دور بوده است و این در حالی است که تأمین هزینه‌های بالای دارو و درمان مشکلات متعددی را برای این هنرمند با سابقه ایجاد کرده است.