عبدالصمد خرمشاهی: مهناز افشار به تبلیغ علیه نظام متهم شد

0
257

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل مدافع افشار در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: سه شنبه هفته گذشته از سوی شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه جهت ادای توضیحات وضعیت موکل احضار شدم.

وی افزود: حسب اطلاع واصله ضمن حضور در شعبه مذکور عنوان کردم که موکلم برای پاره‌ای از تعهدات کاری و محذورات قادر به بازگشت به ایران و حضور در جلسه بازپرسی نیست؛ لذا در همین جلسه بازپرس عنوان کرد که پرونده خانم افشار در وقت احتیاطی یک ماهه تحت نظر خواهد بود و چنانچه ایشان به بازپرسی مراجعه نکند، ناگزیر به صدور قرار مناسب برای او است.

وی افزود: پاره‌ای از اتهامات موکل در شعبه مذکور عبارت است از تبلیغ علیه نظام و جریحه دار کردن عفت عمومی و نشر اکاذیب.

این اتهام زمانی صورت می گیرد که چندی پیش همکاری بین مهناز افشار با MBC Persia به عنوان چهارمین داور برنامه پرشین تلنت در استکهلم صورت گرفت.

پیشتر نیز افشار یکی از توییت‌های مصطفی حجاری را نقد کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پس از قتل یک روحانی در همدان، جریان “حزب‌اللهی” در توییتر موجی علیه مهناز افشار به راه انداخت و توییت انتقادی وی را به قتل روحانی همدانی ربط داد.

شایان ذکر است که “مصطفی حجازی” در توییتی از زنان ایرانی خواسته بود “در حد توان خود به صیغه برادران حشد الشعبی در بیایند”و مهناز افشار چنین کاری را “حقارت” خواند و از “ساکت ماندن” در برابر آن انتقاد کرد.

این توییت خانم افشار پاک شده و حساب “مصطفی حجازی” نیز در توییتر غیرفعال شده است.

مهناز افشار به جزء پرونده شکایت غفار دریاباری، پرونده‌ای دیگر هم برای اتهام “تشویق مردم به فساد و فحشا” دارد، که به اظهارات او در حمایت از “دختران خیابان انقلاب” و انتقاد از حجاب اجباری در ایران مربوط است.

در سال ۱۳۹۳ جمعیت هلال احمر به دلیل تصاحب اموال آن سازمان و واردات شیر خشک فاسد از یاسین رامین، همسر مهناز افشار و فرزند معاون وزیر دولت محمود احمدی‌نژاد شکایت کرد. در نتیجه دوسال بعد یاسین رامین بازداشت شد. او به واردات شیر خشک فاسد از طرف شرکت رشد در آلمان متهم بود که با شکایت این سازمان، به دلیل عدم توانایی در پرداخت وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی بازداشت شد. بعد از انتشار این اخبار مهناز افشار به دلیل این اقدام همسرش مورد انتقاد فراوان قرار گرفت و برخی نیز از کور شدن و مرگ نوزادان به دلیل استفاده از شیر خشک فاسد خبر دادند که مهناز افشار به این موضوع واکنش نشان داده و گفت:

«وارد کردن شیر خشک آلوده، جنایتی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. من هیچ فراری از موضوعی که دربارهٔ همسرم مطرح می‌شود نکرده‌ام. چون این که مطرح می‌کنند شیرخشک فاسد وارد کرده و باعث کشته شدن بچه‌ها شده، جنایتی نیست که بتوان از کنار آن گذشت. همسر من هفت ماه بابت پرونده‌ای که برایش تشکیل شده به زندان رفته و پرونده او هنوز باز است و با این فضاهایی که علیه او درست شده بعید نیست محکوم هم بشود ولی اجازه بدهید محکوم بشود، بعد ببینید به چه چیزی محکوم شده.»

بعدها مهناز افشار توییت خود و توییت همسرش را در اینستاگرام بازنشر داد و از شکایت یاسین رامین خبر داد، متن توییت افشار به این شرح بود:

«از مهریه دروغ میلیاردی تا افسانه شیرخشک‌های فاسد، سعی من این بود که شکایت نکنیم اما تصمیم یاسین رامین پس از چهار سال چیز دیگری است.

برای آشکار شدن حقیقت در برابر تهمت و افترا اقدام به شکایت کرد. آزادی بیان هرگز با نسبت دادن دروغ به افراد حاصل نمی‌شود.»