عامل کشتار بی رحمانه یک روباه به تحمل ۹۱ روز زندان محکوم شد

0
602

چند روز قبل یکی از همیاران محیط زیست کردستان فیلمی از کشتار بی رحمانه یک قلاده روباه در منطقه حفاظت شده کوسالان را در اختیار اداره محیط زیست شهرستان سروآباد قرار می دهد.

در این فیلم دلخراش فرد بی رحمی پس از شلیک به بدن یک روباه شروع به آزار و اذیت حیوان زخمی نموده و سپس درحالیکه روباه هنوز زنده است سر حیوان را بریده و از تمامی صحنه های عمل شنیع خود فیلمبرداری می کند.

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانیان از دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران؛ رئیس اداره محیط زیست سروآباد در توضیح این ماجرا گفت: پس از مشاهده فیلم بلافاصله شکارچی غیرمجاز را شناسایی کردم، زیرا از متخلفین سابقه دار بوده که سال گذشته در جریان پرونده تخریب منابع طبیعی و زمین خواری با وی درگیر بودیم.

مهندس حمیدی گفت: با توجه به شناخت کامل از محل زندگی متخلف، بلافاصله متهم دستگیر و به همراه فیلم و مستندات مربوطه تحویل دادگستری شهرستان سروآباد گردید.

 sarvabad-1

حمیدی افزود: این متخلف که از افراد سرشناس و بانفوذ منطقه است با اعمال نفوذ سعی در جلوگیری از ارجاع پرونده به دادسرا داشت که موفق به انجام این امر نشد.

پس از مشاهده فیلم توسط قاضی پرونده، متهم طی حکم صادره از شعبه اول دادگاه عمومی سروآباد مورخ ۱۳۹۲/۷/۸ به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم گردید.

رئیس اداره محیط زیست سروآباد ضمن تشکر از حمایت قاضی پرونده، افزود: ۹۱ روز حبس تعزیری در نظر گرفته شده قابل خرید نبوده و متهم می بایست جهت طی دوره محکومیت به زندان منتقل شود.

متن رای صادره از شعبه اول دادگاه عمومی سروآباد به شرح زیر می باشد:

نظر به محتویات پرونده، گزارش ماموران محیط زیست سروآباد، کیفرخواست تقدیمی و نیز مشاهده فیلم صید که به موجب آن متهم بعد از شلیک به بدن روباه سر حیوان را قطع می نماید و با مراجعه به اقرار ایشان به ارتکاب بزه، بزهکاری نامبرده را محرز دانسته و به استناد بند الف از ماده ۱۰ قانون شکار و صید نامبرده را به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم و اعلام می دارد حکم صادره حضوری و ظرف ۲۰ روز قابل اعتراض در محاکم تجدید نظر استان کردستان می باشد.

hokmeshekarchisarvabad