عامل حمله تروریستی شهر “نیس” کیست؟

0
173

منابع پلیس فرانسه می‌گویند راننده کامیونی که پنجشنبه شب ١٤ ژوئیه، در شهر “نیس” به مردم هجوم برد و باعث کشته شدن دستکم ۸۴ نفر شد را شناسایی کرده‌اند. این فرد که “محمد لحویج بوهلال” نام داشته، ۳۱ ساله متولد تونس و ساکن شهر نیس بوده است.
خبرگزاری رویترز گزارش داده که “محمد لحویج بوهلال” در اصل در شهر “مساکن” در شمال شرق تونس متولد شده و آخرین بار حدود چهار سال پیش به زادگاه خود سفر کرده است.

بر مبنای گزارش‌ها، پلیس بامداد روز جمعه ۱۵ ژوئیه، منزل محمد لحویج بوهلال را در شرق شهر نیس بازرسی کرد اما جزئیاتی دراین باره منتشر نشده است.

گفته می شود بازرسی در منزل مظنون تا حوالی ظهر ادامه پیداکرد و سپس پلیس خیابان را مسدود کرد و در ١٠٠ متری ساختمان، یک کامیون کوچک را مورد بازرسی قرار داد. گزارش شده است که هنگام بازرسی کامیون صدای انفجار نیز بگوش رسیده است.

یک تن از همسایگان “محمد لحویج بوهلال” او را مردی توصیف کرده که معمولات شورت می پوشیده و هیچ نشانه‌ای از مذهبی بودن در او دیده نمی‌شده است.
چند همسایه دیگر محمد لحوایج بوهلال هم گفته اند او فردی گوشه گیر و آرام بوده است.

منابع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته اند که مأموران تحقیق درباره عامل حمله “نیس”، مدارک “محمد لحویج بوهلال” را در کامیونی که شب گذشته در حمله به جمعیت مورد استفاده قرار گرفت پیداکرده‌اند. به گفته این منابع، محمد بوهلال، سابقه افراط گرایی در نزد پلیس اطلاعاتی فرانسه نداشته اما برعکس در چند مورد از تخلفات عمومی، از جمله خشونت خانوادگی، در نزد پلیس پرونده دارد.

خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد، کامیون سفید مورد استفاده در حمله دیشب در نیس، یک کامیون بزرگ باری است که ۱۹ تن وزن دارد و ظاهراً چند روز پیش، در منطقه از سوی راننده به کرایه گرفته شده است.