عامل حمله انتحاری استانبول، یک شهروند ترک عضو داعش است

0
173

وزیر کشور ترکیه در نیم روز، یکشنبه، 20 مارس اعلام کرد که عامل حمله تروریستی انتحاری دیروز در استانبول که رسماً شناسایی شده، یک شهروند ترک عضو گروه تروریستی دولت اسلامی(داعش) است.
موضوع شناسایی رسمی عامل حمله تروریستی دیروز در استانبول را امروز، یکشنبه ‘افکان آلا’ وزیر کشور ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد. ‘افکان آلا’ گفت : تحقیقات پلیس ترکیه نشان می‌دهد که این فرد یک شهروند ترکیه با نام “محمد اوزترک” است. او که 24 سال دارد، پیش تر به گروه تروریستی داعش پیوسته بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر کشورترکیه بر این موضوع تأکید کرد که “محمد اوزترک” که بر اساس تحقیقات انجام گرفته، عامل حمله انتحاری دیروز در استانبول شناخته شده است، در شهر “قاضی‌عنتپ” ترکیه در نزدیکی مرز سوریه به دنیا آمده و نام او در فهرست افراد مظنون مورد جستجوی پلیس نبوده است.

خبرگزاری دوغان ترکیه گزارش داده است که بقایای جسد عامل انتحاری حمله دیروز استانبول تحت بررسی قرار گرفته و تست “دی ان ا DNA ” هویت وی را مشخص کرده است.

پس از مشخص شدن هویت عامل حمله دیروز استانبول، پدر و برادر محمد اوزترک سریعاً توسط نیروهای امنیتی ترکیه دستگیر شده‌اند.

پدر محمد اوزترک پس از دستگیری تأیید کرده بود که فرد حاضر در ویدئوی منتشر شده در هنگام حمله انتحاری دیروز دراستانبول، به پسر وی شباهت دارد. او همچنین گفته بود که وی و خانواده اش فکر کرده بوند که پسرش محمد به سوریه رفته و به صفوف داعش پیوسته است.

یاد آور میشویم که در حمله انتحاری تروریستی دیروز در استانبول 5 نفر کشته شدند. تمامی کشته شدگان، غیر از فرد بمب گذار شهروندان خارجی بودند. به گفته این روزنامه سه نفر از قربانیان اسرائیلی و یک نفر شهروند ایران بود.