عامل تیراندازی در مونیخ یک جوان ۱۸ ساله بوده است

0
192

در جریان تیراندازی در مرکز خرید المپیای مونیخ دست‌کم ۱۰ تن کشته و ۱۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. فرد مهاجم یک جوان ۱۸ ساله آلمانی- ایرانی بوده که کشته شده است. انگیزه مهاجم از دست‌زدن به این کشتار هنوز روشن نیست.

شمار قربانیان تیراندازی در مرکز خرید المپیک، واقع در شمال غربی شهر مونیخ آلمان به ۹ نفر رسید. فرد مهاجم نیز کشته شده است. به گفته رئیس پلیس مونیخ در این تیراندازی ۱۶ نفر زخمی شده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم است.

پلیس مونیخ حوالی ساعت دو بامداد شنبه اعلام کرد که مهاجم یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی بوده و از سال‌ها پیش در مونیخ زندگی می‌کرده است. به گفته پلیس جوان مهاجم سابقه جنایی نداشته و برای پلیس کاملا ناشناخته بوده است.

70887_207

در گزارش‌های نخستین تعداد مهاجمان سه نفر اعلام شده بود. اما رئیس پلیس مونیخ گفت به نظر می‌رسد که مهاجم به تنهایی دست به حمله زده است. نام و هویت کامل مهاجم نیز هنوز فاش نشده است.

هنوز روشن نیست که فرد مهاجم خودکشی کرده یا بر اثر شلیک پلیس کشته شده است. پیشتر گفته شده بود که او خودکشی کرده است.اما پلیس اکنون می‌گوید تحقیقات در این باره هنوز ادامه دارد. هم‌چنین گفته می‌شود که جسد مهاجم در یک کیلومتری محل حادثه پیدا شده است.

مقام‌های پلیس مونیخ در نخستین ساعات پس از تیراندازی در مرکز خرید المپیک از احتمال “انگیزه تروریستی” در پس این کشتار سخن گفته بودند، اما بامداد شنبه اعلام شد که انگیزه مهاجم هنوز ناروشن است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش دویچه وله؛ مقام‌های پلیس بایرن هم‌چنین گفته‌اند که تاکنون شواهدی پیدا نشده که نشان دهد حادثه مرکز خرید المپیک مونیخ انگیزه‌ی اسلام‌گرایانه داشته است.