ظریف: امکان توافق قبل از 3 آذر وجود دارد

0
162

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی  که دیروز در محل نمایندگی جمهوری اسلامی در نیویورک با بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ دیدارداشت، گفت : در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد امکان رسیدن به توافق حتی قبل از 3 آذر وجود دارد

به گزارش خبرنامه ملّی ایرانبان به نقل از رسانه های درون مرزی، در این ملاقات آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته ای بین جمهوری اسلامی و کشورهای 1+5 و همچنین تحولات منطقه‌ای و همکاری‌های دوجانبه فی ما بین مورد گفتگو قرار گرفت.

ظریف در این ملاقات مدعی شد: در صورتی که طرف مقابل آمادگی اتخاذ تصمیمات سخت را داشته باشد امکان رسیدن به توافق حتی قبل از 3 آذر وجود دارد.

وی با اشاره به آخرین تحولات مربوط به عراق اظهار داشت: در شرایطی که امنیت عراق در مرکز و شمال این کشور توسط گروه تروریستی داعش مورد تهدید قرار گرفت جمهوری اسلامی ایران کمک‌های خود را بلافاصله روانه آن کشور کرد.

وزیر امور خارجه رویکرد برخی از کشورهای منطقه ای و فرا منطقه ای در برخورد با تحولات منطقه مهم و استراتژیک خاورمیانه و بویژه سوریه و عراق را به دور از واقع بینی توصیف و بر ضرورت اصلاح این رویکرد و توجه به خواست و انتخاب ملت ها تاکید کرد و افزود: از این سیاست توهم آمیز که با تقویت یک گروه تروریستی قادر به دفع تهدیدات گروه تروریستی دیگری باشیم باید پرهیز کرد.

بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن تصریح بر نفوذ و نقش منحصر به فرد جمهوری اسلامی در منطقه اظهار داشت اگر هشیاری و دخالت بموقع ایران در مقابله با تهدید گروه داعش نمی بود این گروه بر بسیاری از مناطق مهم و استراتژیک سوریه و عراق سلطه می یافت.

وی روابط دو جانبه بین دو کشور را رو به پیشرفت و گسترش توصیف کرد و افزایش تماسهای فیمابین را فرصتی مناسب برای تقویت مناسبات فیمابین در حوزه های مختلف دانست.

وزیر امور خارجه نروژ در پاسخ به تاکید ظریف مبنی بر توجه بیشتر به حل مشکلات دانشجویان ایرانی مقیم آن کشور و ضرورت حل آنها وعده داد این موضوع را با جهات ذیربط در کشورش پیگیری و در جهت حل آنها تلاش کند.