طرح پیشنهادی سناتور کروز برای آزادی شهروندان آمریکایی محبوس در جمهوری اسلامی

0
302

تد کروز سناتور حزب جمهوریخواه آمریکا هفته آینده طرحی به کنگره ارائه خواهد تا ایمنی و بازگشت شهروندان آمریکایی محبوس در جمهوری اسلامی به آمریکا را تضمین کند.

بنا به گزارشی از وبسایت «فری‌بیکن»، سناتور تد کروز، نماینده جمهوریخواه مجلس آمریکا هفته آینده طرحی را به مجلس میبرد که در خواست آزادی بدون قید و شرط شهروندان آمریکایی و دارندگان کارت سبز و در بند در جمهوری اسلامی را خواهد داد.

«فری‌بیکن» به نقل از منبعی نزدیک به کنگره آمریکا می گوید بخشی از این مصوبه همچنین خواستار تشکیل یک یگان رزمی چندملیتی برای تضمین آزادی این زندانیان شد.

طرح پیشنهادی سناتور کروز ادامه درخواست نمایندگان مجلس آمریکا از ترامپ برای قرار دادن آزادی شش آمریکایی در بند در جمهوری اسلامی در صدر اولویتهای دولتش است.

این طرح همچنین از آمریکا و دیگر کشورهایی که شهروندانشان در جمهوری اسلامی زندانی هستند می خواهد با تشکیل ستادی ضربتی از تمامی منابع موجود برای آزادی اتباع خود استفاده کنند.

ایران در ماههای اخیر شهروندان دو تابعیتی زیادی از کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه، و آلمان را زندانی کرده است.

به گزارش صدای آمریکا؛ از سوی دیگر، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است در اواخر ماه جاری طی یک جلسه پرسش و پاسخ به شهادت خانواده های شهروندان آمریکایی محبوس در جمهوری اسلامی گوش دهد.