طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق در مجلس ایران

0
152

ابراهیم نکو، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس ایران، از تدوین پیش‌نویس طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق خبر داد و گفت:‌ با توجه به اینکه ادغام وزارت ورزش و جوانان به بی توجهی به حوزه جوانان منجر شد، تشکیل وزارت‌خانه مذکور کمک شایانی به رفع معضلات جامعه جوان خواهد کرد.

ابراهیم نکو  با انتقاد از منفعل بودن وزارت ورزش و جوانان در رفع مشکلات حوزه جوان کشور ایران گفت: طرح تشکیل وزارت ازدواج و طلاق با هدف کمک به جوانان و تسهیل ازدواج آنان به امضای تعدادی از نمایندگان مجلس رسیده است.

نماینده مردم رباط ‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ایران با تاکید بر اینکه ایجاد وزارت ازدواج و طلاق می تواند جایگزین مناسبی برای وزارت جوانان باشد، تصریح کرد: پیشنهاد تشکیل این وزارت‌خانه از سوی برخی نمایندگان در جهت بهبود شرایط کشور و به ویژه قشر جوان جامعه بوده است.

این نماینده با بیان اینکه پس از موافقت هیات رئیسه مجلس با طرح مذکور این طرح برای بررسی به کمیسیون مربوطه ارجاع خواهد شد، افزود: “با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق بسیاری از مشکلات جوانان از جمله شرایط سخت ازدواج و دریافت وام تسهیل خواهد شد”.

وی با انتقاد از توقف پرداخت وام ازدواج در سال اخیر گفت: “متاسفانه وزارت ورزش و جوانان کم‌ترین امکان برای ازدواج آسان جوانان را نیز مسدود کرده است.”

وی یادآور شد: با تشکیل وزارت ازدواج و طلاق علاوه بر تسهیل در ازدواج جوانان راهکارهای کاهش تمایل جوانان به طلاق و جدایی نیز بررسی خواهد شد.