طراحی لباس پیشرفته غواصی برای نفوذ به عمق دریا

0
435

محققان آمریکایی و یونایی قصد دارند با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین لباس غواصی، اکتشافات جدیدی را در محل کشف قدیمی‌ترین رایانه آنالوگ جهان انجام دهند.

 در حال حاضر غواصان با لباس‌های موجود می‌توانند تا عمق 60 متری نفوذ کنند؛ اما لباس غواصی جدیدی که توسط محققان مرکز تحقیقات Nuytco در کانادا طراحی شده است، امکان نفوذ به عمق 150 متری دریا را فراهم می‌کند.

لباس غواصی Exosuit با ظاهری شبیه لباس فضانوردان، از جنس آلومینیوم ساخته شده و از 18 مفصل در قسمت دست و پاها تشکیل شده است؛ این فناوری دارای چهار پیشرانه 1.6 اسب‌بخار در قسمت پشت لباس برای حرکت راحت‌تر غواص در عمق دریا با سرعت متوسط است.

1411472645355_9

باستان‌شناسان آمریکایی و یونانی قصد دارند با استفاده از این لباس غواصی، اکتشافات جدیدی را در محل کشف قدیمی‌ترین رایانه آنالوگ جهان انجام دهند.

مکانیسم آنتیکیترا (Antikythera mechanism) نخستین رایانه جهان نامیده می‌شود که قدمت آن به قرن یکم پیش از میلاد مسیح باز‌می‌گردد؛ این وسیله که متشکل از 40 برش و چرخ دنده است، برای انجام محاسبات اخترشناسی و رهگیری چرخه منظومه شمسی استفاده می‌شد.

نخستین رایانه آنالوگ جهان سال 1900 میلادی در اطراف جزیره آنتیکیترا در یونان کشف شد.

مکانیسم آنتیکیترا، نخستین رایانه آنالوگ جهان
مکانیسم آنتیکیترا، نخستین رایانه آنالوگ جهان

با کمک لباس غواصی جدید Exosuit محققان قادر به نفوذ به عمق 150 متری این منطقه و کشف نمونه‌های ارزشمندتری مشابه مکانیسم آنتیکیترا خواهند بود.

به گزارش ایسنا؛ برای انجام دور جدید تحقیقات، علاوه بر استفاده از لباس غواصی جدید از تجهیزات نقشه‌برداری رباتیک و دستگاه پیشرفته تنفسی برای افزایش مدت زمان حضور غواص زیر آب استفاده خواهد شد.