طالبان پاکستان با گروه داعش اعلام اتحاد کردند

0
193

طالبان پاکستان رسماً اتحاد خود را با گروه تروریستی “خلافت اسلامی” در سوریه و عراق اعلام کردند و از تمام اسلامگرایان منطقه خواستند که به منظور احیای خلافت اسلامی از گروه تروریستی “داعش” پشتیبانی کنند.

 در این پیام که در فضای مجازی به زبان های اردو، پشتو و عربی انتشار یافته، سخنگوی طالبان پاکستان، شهیدالله شهید، از آنچه که پیروزی های داعش نامیده ابراز خشنودی کرده و اسلامگرایان گروه “خلافت اسلامی” را به بردباری و پی گیری در اقدام هایشان و به اتحاد در مقابل ائتلاف بین المللی که علیه آنان شکل گرفته فراخوانده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی طالبان پاکستان از گروه داعش خواسته است که به رقابت های درونی خاتمه دهد. به ادعای شهیدالله شهید مسلمانان جهان امید بسیاری به این گروه تروریستی بسته اند. او با اعلام همبستگی طالبان پاکستان با گروه “خلافت اسلامی” افزوده است که از این سازمان تروریستی همه گونه پشتیبانی های نظامی لازم را به ویژه از طریق اعزام افراد مسلح به سوریه و عراق انجام خواهد داد.
گر چه شواهدی مبنی بر پیوند واقعی میان طالبان پاکستان و گروه “داعش” هنوز در دست نیست، اما، اعضای فعال گروه های ترویستی اسلامگرا در سوریه و عراق اخیراً حین پخش اعلامیه در منطقۀ قبایلی پاکستان دیده شده اند. اخیراً همچنین پرچم و نمادهای گروه اسلامی “خلافت اسلامی” در منطقۀ کشمیر هندوستان مشاهده شده است.