ضرب و شتم و دستگیری اسدالله اسدی

0
668

مأموران اداره اطلاعات شهر تبریز چهارشنبه سی‌ام دی‌ماه در حوالی بازار تبریز، دکتر اسدالله اسدی زندانی سیاسی تازه آزاد شده از زندان اوین را با ضرب و شتم شدید دستگیر و به بازداشتگاه خود انتقال دادند.

این پزشک تبریزی که افزون بر ۵ سال را در بازداشگاه اطلاعات تبریز، بندهای ٢٠٩، ٢۴٠، ٣۵٠ و بند ٨ زندان اوین سپری کرده بود، در حالی بازداشت شد که با خود پلاکاردهای اعتراضی و نوشته‌هایی به همراه داشت. دکتر اسدی پس از آن اقدام به اعتراض کرد که پیگیری حقوق‌اش از آموزش و پرورش تبریز به نتیجه نرسید و این زندانی سابق شعارها و نوشته‌هایی را علیه مسولان در مقابل چشم مردم در حوالی بازار تبریز به نمایش گذاشت.

دکتر اسدالله اسدی در سال ۱۳۵۹ به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و در سال ۱۳۷۲ توانست در رشته پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز فارغ التحصیل گردد. به رغم اشتغال ٢٠ ساله در أموزش و پرورش، به دلیل شائبه‌های سیاسی نتوانست ارتقای شغلی پیدا کند و از طرف هسته گزینش آموزش و پرورش رد صلاحیت شد. اداره أموزش و پرورش تبریز علی‌رغم پیگیری دکتر اسدی، حقوق این زندانی سیاسی را به بهانه وابستگی به حزب خلق مسلمان همواره تضییع کرده است.

به گزارش سحام نیوز، شاهدان گفتند در هنگام دستگیری غیرقانونی آقای اسدی، وی مقاومت کرده و خواستار ارائه حکم بازداشت شده و به همین علت به شدت از سوی ماموران مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.

این پزشک آذربایجانی در بهار سال ٨٩ توسط اداره اطلاعات تبریز نیز بازداشت و پس از ماه‌ها شکنجه روحی و جسمی در مهرماه ٨٩ به بند ٢٠٩ زندان اوین منتقل گردید.

او به جرم همکاری با دول متخاصم و هم‌چنین عضویت در حزب خلق مسلمان از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب، به تحمل ١٠ سال زندان محکوم شده بود.

شکنجه‌های سنگین نهادهای امنیتی از جمله آویزان کردن وی در چاه و ضرب و شتم تا حد شکستگی استخوان، موجب شد تا این پزشک تبریزی دچار عدم تعادل روحی شده و به بیماری‌های متعددی مبتلا شود.

عدم توجه به وضعیت آقای اسدی موجب شد تا وی بارها در دوران حبس ۵ ساله خود دست به انتحار بزند.

دکتر اسدی ۴ ماه پیش با مرخصی ١٠ روزه از بند هشت زندان اوین به مرخصی اعزام شد و پس از آن اطلاع یافت که باقی‌مانده حبس‌اش مورد بخشش قرار گرفته است.