ضرب و شتم سیما انتصاری زن درویش از سوی یکی از زندانیان

0
270

یک منبع آگاه از وضعیت زنان درویش زندانی در زندان قرچک ورامین گفت سیما انتصاری از زنان درویش در این زندان روز ۲۶ فروردین ماه از سوی یکی از زنان زندانی کتک خورده است. این زن زندانی به خانم انتصاری گفته مسوولان زندان به او قول داده‌اند اگر دروایش را مورد آزار قرار دهد در درخواست آزادی مشروط او تجدید نظر خواهد شد.

این منبع گفت: «یک زندانی مرتبط با جرایم مواد مخدر در ابتدا با خانم سیما انتصاری بحث کرده و وقتی خانم انتصاری گفته من بحثی ندارم چرا با من می‌خواهی بحث کنی او را کتک زده است. او به سیما گفته چاره‌ای ندارم ماموران به من گفتند اگر شماها را کتک بزنم درخواست آزادی مشروطم بررسی می‌شود.»

به گفته این منبع، زنان درویش از آن تاریخ تاکنون از تنها ماندن در بندها و صحبت با هم بندی‌های دیگر پرهیز می‌کنند تا مبادا اتفاق دیگری بیفتد. این منبع گفت پیش از این الهام احمدی درویش دیگر نیز مورد ضرب و شتم یکی از زنان زندانی قرار گرفته است.

این منبع همچنین گفت به درخواست مرخصی نوروزی هیچ‌کدام از دروایش (مردان و زنان) توجهی نشده است و هیچ‌کدام از آنها به مرخصی نیامده‌اند.

پیش از این زنان درویش زندانی در زنان قرچک در بهمن ۹۷ در نامه‌ای خطاب به رییس این زندان خواستار اجرای تفکیک جرایم در بندهای این زندان مطابق با آیین‌نامه زندان‌ها شدند که به آن تاکنون توجهی نشده است. پنج زن درویش از زمان بازداشت تاکنون در بند جرایم پر خطر و موادمخدر بدون رعایت قانون تفکیک جرایم به سر می‌برند.

سپیده مرادی، الهام احمدی و شکوفه یداللهی در بند هفت زندان قرچک و سیما و شیما انتصاری (دو خواهر) در بند یک این زندان به سر می‌برند. همگی آنها دارای حکم‌های بین یک سال تا دو سال زندان هستند.

علاوه بر ناامن کردن فضای زندان برای دروایش از طریق تحریک هم بندی‌هایشان، به دلیل عدم رعایت بهداشت و کمبود وسایل بهداشتی در این زندان آنها در وضعیت جسمی مناسبی به سر نمی‌برند. یک منبع مطلع در گفت‌وگویی در بهمن ۹۷ گفته بود: «آنها دچار سرگیجه، سردرد و حالت تهوع شده و خانواده‌هایشان آنها را تکیده و رنگ پریده می‌بینند. فکرش را بکنید زندگی در چنین فضای آلوده‌ای برای دو سال بسیار دشوار است. آنها بارها خواسته‌اند که به بند دیگری منتقل شوند و یا هر پنج زن درویش در یک سلول انفرادی جمع شوند اما مسوولان نپذیرفته‌اند.»

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان به نقل از کمپین حقوق بشر در ایران؛ این منبع گفته بود، شکوفه یداللهی که در زمان بازداشت در تاریخ سی بهمن ۹۶ مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفت و دچار شکستگی جمجمه شد و پس از بازداشت مورد معالجه مناسب قرار نگرفت. بیش از بقیه در وضعیت بحرانی قرار دارد اما تاکنون برای او اقدامی نشده است.