ضرب و شتم و بازداشت معترضان در تجمع دیگر بار هواداران محمد علی طاهری مقابل بیمارستان بقیه‌الله؛ به همراه فیلم

0
214

هواداران «محمد علی طاهری» در سی و چهارمین روز از اعتصاب غذای او بار دیگر در مقابل بیمارستان بقیه‌الله در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند. شاهدان عینی می‌گویند نیروهای امنیتی با حمله به این تجمع، چند نفر را مضروب و بازداشت کرده‌اند.

بنا به گزارش دریافتی از خبرگزاری عرفان، این تجمع مسالمت‌آمیز در پی عدم اطلاع‌رسانی مسوولان جمهوری اسلامی در خصوص وضعیت «محمد علی طاهری» روز دوشنبه ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۹۵، در تهران برگزار شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای امنیتی با مانور گسترده موتورهای یگان ویژه در خیابان ملاصدرا، شیخ بهایی و خیابان‌های منتهی به بیمارستان بقیه‌الله، با اعمال خشونت و ایجاد ضرب و جرح، تجمع‌کنندگان را پراکنده و تعدادی از آنها را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده‌اند.

گفته شده «خسرو جان میرزا»، «امیر آسمانی (قاسمی)»، «مجید هادیان»، «علی ابراهیمی»، «امید کاظمی»، «زهرا بزرگ‌پور»، «سعیده گودرزی»، «سپیده محزون» و «اکرم پناهی» از جمله شهروندانی هستند که در جریان حمله ماموران امنیتی دستگیر شده‌اند.

گزارشگر خبرگزاری عرفان در مقابل بیمارستان بقیه‌الله گفته “تجمع‌کنندگان که از شهرهای شیراز و اصفهان نیز آمده بودند، همچون روزهای قبل در سکوت مقابل بیمارستان بقیه‌الله  تجمع کردند، که با یورش ماموران امنیتی مواجه شدند. نیروهای امنیتی به محض مشاهده جمعیت با باتوم به سمت آنها یورش بردند.”

یک شاهد عینی به خبرگزاری عرفان گفته “در پی حمله ماموران امنیتی به جمعیت، دو نفر از زنان تجمع‌کننده که از شهر شیراز آمده بودند، به شدت مجروح و راهی بیمارستان شدند. ده زن دیگر نیز در یک ایستگاه اتوبوس دستگیر شده‌اند.”

شاهدان عینی همچنین از پنهان شدن تعداد بسیار زیادی از نیروهای گارد ویژه در بیمارستان بقیه‌الله خبر دادند که “با مشاهده جمعیت هواداران محمد علی طاهری وارد خیابان ملاصدرا شدند. ماموران امنیتی برخی شاگردان محمدعلی طاهری را از اتومبیل بیرون کشیده و بازداشت نموده اند.”

برخی از منابع دیگر نیز گفته‌اند “ماموران امنیتی در داخل ساختمان بیمارستان هم مستقر بودند تا بتوانند اطراف بیمارستان را در کنترل خود داشته باشند.”

تا لحظه انتشار این گزارش، از تعداد دقیق و هویت سایر بازداشت‌شدگان، اتهامات انتسابی، محل نگهداری و وضعیت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.