صلاح عبدالسلام: با تصمیم شخصی، در پاریس خودم را منفجر نکردم

0
189

صلاح عبدالسلام، مظنون حملات پاریس كه در بلژيك در بازداشت به سر مى برد، گفته است در روز حادثه ١٣ نوامبر در پاريس با يك تصميم شخصى، خودش را منفجر نكرده است.
صلاح عبدالسلام، روز جمعه (اول اوريل/١٣ فروردين) در ملاقات با برادرش، محمد عبدالسلام، در زندان “بورژ” در شمال شرقى بلژيك، گفت: اگر در روز ١٣ نوامبر خودش را منفجر كرده بود، تعداد قربانيان حملات انتحارى در پاريس بسيار بيشتر مى شد. او از اينكه عمليات انتحارى را تا آخرين مرحله به اجرا در نياورده، ابراز خوشنودى نموده است.

خبرگزاری فرانسه، صلاح عبدالسلام، مظنون حملات انتحارى در پاريس، ۴ روز پيش از عمليات تروريستي در فرودگاه بروكسل، توسط ماموران امنيتى بلژيك بازداشت شده بود. او هم اكنون در زندان “بورژ” در بلژيك زندانى است. وكيل صلاح عبدالسلام، روز چهارشنبه به نقل از موكلش اعلام كرد: صلاح عبدالسلام خواهان انتقال به فرانسه است. دولت فرانسه هم پيشتر از مقامات بلژيك تقاضاى استرداد اين فرد مظنون را نموده بود.

محمد عبدالسلام، برادر صلاح عبدالسلام پس از ديدار با برادرش به يك شبكه تلويزيونى در فرانسه گفت: برادرش آماده همکاری با مقامات فرانسوی است. صلاح عبدالسلام كه تا پيش از عمليات تروريستى در بروكسل سكوت اختيار كرده بود، گفته است خواستار استرداد به مقامات فرانسوى و آماده همكارى است چرا که او در حملات پاریس نقش داشته اما در انفجارهاى بروکسل نقشی نداشته است.

صلاح عبدالسلام در حالى براى همكارى با مقامات فرانسوى اعلام آمادگى نموده است كه پلیس بلژیک می گوید صلاح عبدالسلام دست کم با دو نفر از مظنونان انفجارهای بلژیک مرتبط بوده است.

حملات تروريستى روز ٢٢ مارس در فرودگاه بروكسل، ٣٢ كشته برجاى گذارد.