صدای آمریکا، آینده ای بی افق؛ نوشتاری از فرهنگ ایرانی

0
300

دیگر شکی باقی نمانده است که پس از پایان مذاکرات شش کشور با ایران و امضای تفاهم نامه یا بهتر است گفته شود از دید جمهوری اسلامی صلح نامه، و از دید پنج به اضافه یک تسلیم نامه ایران، دیگر وجود صدای آمریکا با شرایط کنونی زائد به نظر می رسد و این شتری است که به زودی از روبروی خانه رادیو فردا، زائده صدای آمریکا خواهد گذشت. همانطور که بار ها مطرح شده است صدای آمریکا برای مدتی به یکی از شرکت های رسانه ای که متخصص مدیریت این گونه رسانه ها می باشد واگذار خواهد شد و تنها در راستای برنامه تدوین شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که بودجه این رسانه را از مالیات های مردم آمریکا تاًمین می کند گام بر خواهد داشت.

روند دگردیسی در صدای آمریکا پس از آغاز مذاکرات محرمانه آمریکا با جمهوری اسلامی آغاز شد و هر چند گاهی گروهی از ایرانیان منبر دار در این رسانه که به نظر خود دارای حق آب و گل! بودند از این رسانه کنار گذاشته شدند. گاه این اخراج ها با سر وصدای زیاد و افشاگری هایی همراه بودند ولی هر چه بود گذشت و باز هم خواهد گذشت و کسی هم برای این اخراجی ها که سال ها از برکت همین دستگاه شتر، گاو، پلنگ! صدای آمریکا و اوضاع اسفناک پیش آمده در کشورمان ایران ارتزاق کرده اند دلسوزی نخواهد کرد.

منبردارانی که به راستی نه روزنامه نگار بودند و نه در این رشته تحصیل کرده اند. گروهی که از استاندارد های ژورنالیسم مدرن ده ها سال عقب مانده اند. این هم میهنان ایرانی! با باند بازی، گروه گرایی، چهره سازی های برنامه ریزی شده، تهیه لیست سیاه از میهن دوستان به منظور جلوگیری از شرکت آنان در برنامه ها، دسیسه چینی علیه همکاران خود، تجاوز به همکاران زن و دختر وگاهی پر کردن حساب های بانکی با دریافت هدیه و سوقاتی! و در پایان با اهدای این بلند گو به اصلاح طلبان و عوامل رژیم اسلامی در جا انداختن جمهوری اسلامی! کوشیده اند.

برکناری سیامک دهقانپور، پاسدار سابق بخش تبلیغات سپاه پاسداران و مجری برنامه افق یکی از آخرین میخ هایی است که به تابوت بخش فارسی صدای آمریکای کنونی! کوبیده می شود. سیامک دهقانپور تنها به لطف یک مدرک گرافیک! خدمت خود را در سپاه پاسداران در بخش تبلیغات سپاه انجام داد او در راه مغز شویی جوانان ساده لوح ایرانی در اعزام به جبهه های جنگ همکار سپاه پاسداران شد. دهقانپور برای مدت کوتاهی به همراه همسرش خانم حمیده آرمیده یک مؤسسه انتشارات به نام آئین مهر در تهران به راه انداخت و پیمانکار بخش تبلیغات سپاه شد.

دهقانپور به همراه همسرش در سال 2001 به هلند رفت، کشوری که ده سال قبل از این تاریخ مادرش پس از جدا شدن از پدر دهقانپور با شوهر دومش به آنجا پناهنده شده بود.

در سال 2003 میلادی دهقانپور و همسرش هر دو به استخدام صدای آمریکا در آمدند و به آن کشور رفتند و سپس در آنجا از یکدیگر جدا شدند.

دهقانپور مانند همه کسانی که در رژیم جمهوری اسلامی تجربه اندوخته اند یک سال پس از ورود به آمریکا یک شرکت تهیه و تولید فیلم ویدیویی و تلویزیونی ! در حومه واشنگتن به ثبت رساند و خود پست بازرس شرکت را دارا شد، این شرکت تنها یک کارمند دارد.

شرکت دهقانپور زیر کد (512110)، (NAICS code ) یا سیستم طبقه بندی صنایع آمریکای شمالی به ثبت رسیده است. محل ثبت این شرکت در نشانی خانم آرمیده همسر وی در آن زمان در شهر آلکساندریا در آمریکا بود. اکنون یازده سال از عمر این شرکت که به نظر می رسد یک شرکت صوری باشد می گذرد.

دان اند براد استریت(Dun & Bradstreet) یک مؤسسه تخصصی آمریکایی در آمد سالانه شرکت تولید و تهیه فیلم دهقانپور را نود هزار دلار تخمین می زند. در یک نهاد کنترل مالیاتی آمریکا در باره شرکت دهقانپور ثبت شده که این شرکت تنها در سال مالیاتی 2005-2006 یک قرارداد به مبلغ پنج هزار و چهار صد دلار اجرا کرده است همین نهاد می گوید منبع این پول می تواند خارج از آمریکا باشد.

در چند مورد شایع شد که میهمانان شرکت کننده در برنامه افق ناچار شدند برای شرکت در برنامه به هزینه خود به منظور توجیه شدن و تنظیم برنامه به همراه دهقانپور ابتدا به یک بار یا دیسکوتک بروند، همچنین شایعاتی درباره پرداخت هدیه و سوقاتی از طرف میهمانان برنامه برای شرکت در این برنامه پربیننده بر سر زبان ها می باشد. به نظر می رسد که برخی از این گونه پرداخت ها به حساب شرکت صوری تولید و تهیه فیلم ریخته شده است. از دو سال پیش سیامک دهقانپور که دربست در اختیار اصلاح طلبان بود به سفارش طرفداران سبز! راهی برای رضا پهلوی در برنامه های خود گشود و به او امکان تبلیغات داد.

پس از برکناری سیامک دهقانپور از اجرای برنامه افق تنها گروهی که هیاهو براه انداخت همان گروه اصلاح طلب بود، هنوز هیچ واکنشی از رضا پهلوی دیده نشده است هر چند که بیش از یک ماه است که رضا پهلوی در غیبت صغری بسر می برد و هنوز در باره تفاهم نامه ایران و پنج به اضافه یک، حمله عربستان به یمن و ماجرای تجاوز یا اهانت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جدّه واکنشی از خود نشان نداده است. از سوی دیگر رضا پهلوی چند ماه پیش به کمک یک سرمایه دار ایرانی مشکوک به ارتباط با خاندان رفسنجانی که خود صاحب یک تلویزیون ماهواره ای در آمریکا می باشد برنامه ای به نام افق ایران! به راه انداخته است و به نظر می رسد بهترین گزینه برای سیامک دهقانپور این بار اجرای برنامه افق ایران در تلویزیون اندیشه باشد و او می تواند با یک تیر دو نشان بزند؛، هم در خدمت اصلاح طلبان باشد و هم در رکاب همایونی.