شیامالان با «شیشه» باکس آفیس را گرفت

0
296

ام. نایت شیامالان با فیلم جدید فراطبیعی‌اش، فراتر از انتظارها ظاهر شد و یکی از بهترین فروش‌ها را برای ماه ژانویه به نام خود ثبت کرد.

 «شیشه» یا «گلس» فیلم جدید شیامالان به تنهایی روز جمعه ۱۶ میلیون دلار فروخت و فروشش در نخستین تعطیلات آخر هفته اکرانش در بازار داخلی آمریکا را به ۴۷.۱ میلیون دلار رساند. این فیلم در ۳۸۴۱ سالن سینما و در ۴ روزی که تعطیلات آخر هفته مارتین لوتر کینگ بود، این موفقیت را کسب کرد.

به نظر می‌رسد این فیلم در میان همه فیلم‌هایی که در تعطیلات پایان «هفته مارتین لوترکینگ»، اکران شده‌اند سومین فیلم پرفروش باشد و پس از افتتاحیه فیلم «تک‌تیرانداز آمریکایی» کلینت ایستوود با فروش ۱۰۷.۲ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۵ و کمدی «تنها بران» با فروش ۴۸.۶ میلیون دلار قرار بگیرد.

در خارج از آمریکا نیز «شیشه» با فروش ۴۸.۵ میلیون دلار در ۵۵ بازار منطقه در ۳ روز موفق ظاهر شده و فروشش را در مجموع در بازار جهانی در چهار روز به ۹۵.۶ میلیون دلار رسانده است.

این فیلم که با بازی ساموئل ال جکسون، بروس ویلیس و جیمز مک‌اووی و بودجه ۲۳ میلیون دلاری ساخته شده قسمت نهایی از سه‌گانه شیامالان است که فیلم نخست آن ۱۹ سال پیش ساخته شد و با عنوان «نشکن» با بازی ویلیس و جکسون روی پرده رفت و ۳۰ میلیون دلار فروخت.

دومین فیلم با عنوان «شکاف» در سال ۲۰۰۰ در نخستین اکرانش ۴۰ میلیون دلار فروخت و در مجموع در آمریکا فروشی ۱۳۸ میلیون دلاری را ثبت کرد و در سراسر جهان ۲۷۸.۵ میلیون دلار فروخت.

با این حال «شیشه» با اقبال منتقدان روبه رو نشده و در سایت راتن تومیتوز تنها ۳۶ درصد امتیاز آورده که در مقایسه با امتیاز ۷۶ درصدی «شکاف» و ۶۹ درصد «نشکن» خیلی پایین‌تر است.

در همین حال «قسمت بالا» هم به فروش خود ادامه داده و با فروش ۱۹.۵ میلیون دلاری در ۴ روز آخر هفته، جایگاه دوم را در اختیار دارد. این فیلم با احتساب فروش امروز (دوشنبه) در نهایت فروشش را به ۵۰ میلیون دلار در دو هفته می‌رساند.

«آکوامن» ‌هم در جایگاه سوم با فروش ۱۲.۱ میلیون دلار دیگر جای گرفته و در مجموع فروشش را از ۳۰۰ میلیون دلار در بازار داخلی آمریکا فراتر برده است. این فیلم در بازار بین‌المللی ۱۴.۳ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش را به ۱.۰۶ میلیارد دلار رساند.

در مکان چهارم انیمه ژاپنی «دراگون بال سوپر: برولی» قرار گرفته که از چهارشنبه اکرانش را شروع کرد و ۷ میلیون دلار فروخت و در مجموع فروشش در چهار روز آخر هفته را به ۱۲ میلیون رسانده است. این انیمیشن با همکاری فاکس قرن بیستم بین‌المللی با همکار ژاپنی «تویی» ساخته شده و تاکنون با فروش ۳۲ میلیون دلاری در ژاپن موفق به فروشی ۵۰ میلیون دلاری در بازار جهانی شده است.

یک جفت فیلم متعلق به کمپانی سونی در مکان ۵ و ۶ قرار گرفته‌اند که شامل «راه بازگشت یک سگ به خانه» با فروش ۹.۵ میلیون دلار دیگر در این آخر هفته و مجموع فروش ۱۱ روزه ۲۳.۷ میلیون دلاری است و «اسپایدر من: در اسپایدر-ورس» نیز در ششمین هفته اکرانش ۹.۲ میلیون دلار دیگر کسب کرد و فروشش را در بازار داخلی آمریکا به ۱۶۰.۲ رساند. این فیلم در بازار جهانی ۳۲۴.۸ میلیون دلار در مجموع تاکنون فروخته است.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر؛ در جوایز انجمن تهیه کنندگان آمریکا که دیروز برندگانش را شناخت این انیمیشن  بهترین انیمیشن بلند شناخته شد.