شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی از ۲ زندان سیاسی هموطن بلوچ

0
368

بنابه گزارشات رسیده شکنجه وحشیانه جسمی ۲ زندانی سیاسی هموطن هموطن بلوچ در حفاظت و اطلاعات شهر زاهدان برای گرفتن اعترافات تلویزیونی.

زندانیان سیاسی میثم چندانی ۲۲ ساله و محمد حسین ریگی ۲۳ ساله مدتی پیش از بندهای عمومی زندان زاهدان خارج و به حفاظت و اطلاعات شهر زاهدان که در کنار مجتمع نسترن شهر زاهدان می باشد منتقل شدند. این ۲ زندانی چندین روز تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشتند.

بازجویان وزارت اطلاعات از این ۲ زندانی خواهان گرفتن اعترافات دروغین و تکرار گفته های آنها در مقابل دوربین تلویزیونی بودند.

اما از آنجایی که این دو جوان زندانی بی گناه هستند حاضر به اعتراف علیه خود نشدند. بازجویان وزارت اطلاعات و قوه قضاییه رژیم ولی فقیه از این اعترافات زیر شکنجه، برای صدور حکم اعدام و توجیه اجرای حکم ضدبشری اعدام استفاده می کند.

زندانیان سیاسی میثم چندانی و محمد حسین ریگی وقتی که مقابل خواسته های بازجویان وزارت اطلاعات مقاومت کردند و حاضر به اعترافات دروغین علیه خود نشدند.شکنجه گران وزارت اطلاعات بطرز وحشیانه ای آنها را مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار دادند که از جمله آنها؛آویزان کردن به مدت طولانی، زدن ضربات کابل و لوله که اصطلاحا بازجویان به آن لوله سبز می گویند،شکنجه نقاط حساس بدن آنها با شوکر برقی،عریان کردن آنها، آویزان کردن وزنه به بیضه های آنها و وادار کردن آنها به راه رفتن، تهدید به تجاوز جنسی و موارد متعدد دیگر شکنجه را علیه آنها بکار برده اند.

این ۲ زندانی که در شرایط بسیار حاد جسمی هستند روز یکشنبه به بندهای عمومی زندان زاهدان بازگردانده شدند در طی ۲ ماه گذشته این چندمین بار است که برای گرفتن اعترافات تلویزیونی مورد شکنجه های وحشیانه قرار می گیرند. آنها پیش از این دردفتر خسروی رئیس زندان زاهدان تحت چنین شکنجه هایی قرار گرفتند.

زندانیان سیاسی میثم چندانی و محمد حسین ریگی حدودا ۷ ماه پیش در منزل مسکونی خود در شهر سروان دستگیر شدند و ۴ ماه را در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. آنها در طی این مدت از تماس تلفنی با خانواده شان و ملاقات محروم بودند.این ۲ زندانی سیاسی سپس به بندهای ۴ و ۳ زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند.علیرغم گذشت بیش از ۷ ماه از بازداشت آنها هنوز در بلاتکلیفی بسر می برند.

اعترافات تلویزیونی دروغین که بازجویان وزارت اطلاعات بطور سیستماتیک از زندانیان سیاسی می گیرند برای مشروعیت دادن به صدور حکم اعدام و اجرای حکم ضدبشری اعدام بکار گرفته می شوند . بازجویان وزارت اطلاعات بدستورآخوند محمود علوی وزیر اطلاعات آخوند حسن روحانی دست به چنین اعمال ضدبشری می زنند.

در حالی که آخوند حسن روحانی مهره سابق امنیتی و نماینده خامنه ای در نهادی امنیتی و سرکوب بود حال وقتی که در مقابل دوربینهای تلویزیون قرار می گیرد دم از حقوق شهروندی و غیره می زند ولی شکنجه و جنایت در زندانها توسط وزیر وی بصورت لاینقطع ادامه دارد.

به گزارش خبرنامه ملی ایرانیان از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارها ، شکنجه ها واذیت و آزارها در زندانهای ولی فقیه توسط بازجویان وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و شکنجه در زندانهای ولی فقیه خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به دادگاه های کیفری بین المللی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۷بهمن ۹۲ برابر با ۶ فوریه ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه ادیان و مذاهب سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

مقاله قبلیكردها به سوي كنفدراسيون به جاي تشكيل كشور يا تجزيه؛ تشكيل كنفدراسيون بدون فروپاشي سيستم دولت – ملت ها در خاورميانه
مقاله بعدیکیت وینسلت سر از یک پروژه جنایی درآورد
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...