شکست تیم ملی والیبال ایران برابر روسیه..!

0
176

قد شاگردان ولاسکو به روس‌ها نرسید..

تیم ملی والیبال ایران که برای نخستین بار در لیگ جهانی شرکت کرده است، شامگاه جمعه اولین دیدار خود را برابر روسیه برگزار کرد و با وجود ارائه نمایشی قابل قبول در نهایت برابر حریف نامدار خود که عنوان‌های قهرمانی زیادی در جهان را یدک می کشد، مغلوب شد. شاگردان ولاسکو در شرایطی بازنده این دیدار شدند که میانگین قدی روس‌ها از آنها بالاتر بود.

به گزارش  مهر، بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی والیبال از عصر امروز جمعه برای تیم ملی والیبال ایران آغاز شد و سورمه‌ای‌پوشان کشورمان که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت کرده بودند، مهمان روسیه بودند. در این دیدار که در کالینگراد روسیه برگزار شد تیم ملی ایران با نتیجه 3 بر صفر برابر میزبان قدرتمند خود تن به شکست داد. ملی پوشان ایران در این بازی (25 بر 21، 25 بر 22 و 25 بر 17) نتیجه را به حریف واگذار کردند.

شاگردان خولیو ولاسکو گیم اول این دیدار را با گرفتن امتیاز نخست آغاز کردند و با نمایشی کم اشتباه پا به پای حریف نامدار خود پیش رفتند و در مقاطعی از حریف پیش افتادند. بازیکنان تیم ملی که بدون استرس و با اعتماد به نفس خوبی در گیم اول این بازی ظاهر شده بودند با دریافت‌های خوب فرهاد ظریف توانستند امتیازات خوبی را کسب کنند و تا امتیاز 21 از حریف پیش بودند اما در چند امتیاز پایانی بهم ریختگی برنامه ملی‌پوشان ایران این فرصت را به روس‌ها داد تا از مهمان خود پیش بیفتند و در نهایت گیم اول را 25 بر 21 به سود خود خاتمه دهند.

در ست دوم بازهم ایران شروع خوبی داشت و با ارائه بازی کم اشتباه نبرد نزدیکی با قهرمان المپیک داشت اما اتفاقی که در گیم نخست رخ داده بود بازهم برای ملی‌پوشان ایران تکرار شد و در شرایطی که تا امتیاز 20 دو تیم پایاپایی پیش می رفتند این روس‌ها بودند که از تجربه بالای و البته میانگین بهتر قدی خود استفاده کردند و در نهایت 25 بر 22 گیم دوم را هم به سود خود خاتمه دادند.

گیم سوم هم مثل دو گیم نخست با نمایش خوب شاگردان ولاسکو همراه بود اما روس‌ها که به نظر می‌رسید در این گیم به شناخت خوبی از نقاط ضعف و قوت ایران دست پیدا کرده و آنالیز خوبی انجام داده بودند، امتیازات را بهتر از ایران جمع کردند و نسبت به دو گیم قبل نمایش روانتری داشتند. با این حال ملی‌پوشان ایران تلاش زیادی کردند تا بتوانند پا به پای روس‌ها پیش بروند اما تجربه و پختگی بالای بازیکنان روسیه این فرصت را از شاگردان ولاسکو گرفت تا بتوانند یک گیم را از آن خود کنند و در نهایت گیم سوم را 25 بر 17 به حریف واگذار کردند.

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود روز شنبه به مصاف تیم ملی روسیه خواهند رفت. برنامه دیدارهای تیم ملی والیبال ایران در بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ جهانی به شرح زیر است:

شنبه 92/3/18

* روسیه – ایران (ساعت 19:30 به وقت ایران)

31 خرداد: ایران – صربستان

2 تیر : ایران – صربستان

7 تیر: ایتالیا – ایران

9 تیر: ایتالیا – ایران

12 تیر: کوبا – ایران

15 تیر: کوبا – ایران

21 تیر: ایران – آلمان

23 تیر: ایران – آلمان