شکست تجاری فیلم کمدین سرشناس

0
180

در هفته‌ای که «برادران گریمسبی» پائین‌ترین فروش افتتاحیۀ یک فیلم با بازی ساشا بارون کوئن را به نام خود ثبت کرد، «زوتوپیا»‌ی دیزنی در دومین هفته اکران از مرز فروش جهانی 400 میلیون دلار عبور کرد.

«زوتوپیا» در دومین پایان هفته اکران با فروشی برابر با 50 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم سینماهای آمریکا بود. در همین حال «شماره 10 خیابان کلورفیلد» نیز با فروش 25.2 میلیون دلاری در آمریکای شمالی موفق عمل کرد. در این میان فیلم کمدی «برادران گریمسبی» با بازی کمدین بریتانیایی ساشا بارون کوئن با فروش 3.2 میلیون دلار نتوانست انتظارها را برآورده کند.

انیمیشن جذاب دیزنی در دومین پایان هفته اکران با وجود افت فروش 33 درصدی نسبت به هفته گذشته در 3827 سالن سینما 50 میلیون دلار فروش داشت، تا فروش خود در بازار آمریکای شمالی را به 142.6 میلیون دلار برساند. این فیلم در سینماهای خارج از آمریکا نیز بسیار موفق عمل کرد و با فروشی برابر با 83.1 میلیون دلار فروش خارجی خود را به 288.7 میلیون دلار رساند که 109 میلیون دلار آن مربوط به فروش این انیمیشن در سینماهای چین است.

در «شماره 10 خیابان کلورفیلد» زنی جوان در یک پناهگاه گرفتار است. پناهگاهی که به ادعای دو مرد آن‌ها را از دنیایی که با حملات شیمیایی نابود شده حفاظت می‌کند. تماشاگران به این فیلم که با بودجه‌ای 13 میلیون دلاری ساخته شده است، امتیاز سینمایی B منفی دادند. جان گودمن، مری الیزابت وینستد و جان گلگر بازیگران «شماره 10 خیابان کلورفیلد» هستند، که 61 درصد تماشاگرانش مرد بودند. این فیلم در شش بازار خارج از آمریکا نیز اکران خود را آغاز کرد و به فروشی برابر با 1.5 میلیون دلار در این بازارها دست یافت، تا فروش جهانی خود را به 26.7 میلیون دلار برساند.

«برادران گریمسبی» اما با فروش ناامیدکننده در رده هشتم پرفروش‌های پایان هفته در سینماهای آمریکا قرار گرفت. این فیلم که از تماشاگران امتیاز سینمایی B مثبت گرفت،  قرار بود جولای سال 2015 اکران شود اما پس از چندین بار تاخیر سرانجام 11 مارس در آمریکا اکران شد.

این فیلم در بازارهای خارجی هم با عدم اقبال تماشاگران روبه‌رو بود و در 34 بازار مختلف تنها 3.2 میلیون دلار فروخت تا مجموع فروش جهانی خود را 14.4 میلیون دلار برساند. این فیلم حتی در زادگاه ساشا بارون کوهن نیز فروش پائینی داشت و پس از چند هفته اکران تنها 6.2 میلیون دلار فروخت. «برادران گریمسبی» که با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون دلار ساخته شده، برای شرکت سونی و شرکای سرمایه‌گذارش یک شکست تمام عیار است.

این هفته دو فیلم «مسیح جوان» و «The Perfect Match» اکران خود در سینماهای آمریکا را شروع کردند و هر دو به فروشی بالاتر از فیلم «برادران گریمسبی» دست یافتند.

«مسیح جوان» با اقتباس از کتاب آن رایس درباره کودکی مسیح با فروشی برابر با 3.4 میلیون دلار در 1761 سالن سینما، از تماشاگران امتیاز سینمایی A منفی گرفت.

با وجود اکران فیلم‌های تازه «ددپول» همچنان سومین فیلم پرفروش این پایان هفته در سینماهای آمریکا بود. این فیلم ابرقهرمانی با فروشی برابر با 10.8 میلیون دلار مجموع فروش داخلی خود را به 328.1 میلیون دلار رساند. «لندن سقوط کرده است» هم با فروشی برابر با 10.7 میلیون دلار در دومین هفته اکران علیرغم افت فروش 51 درصدی در رده چهارم جدول پرفروش‌های هفته ایستاد.

www.denofgeek.com