شورای ملی ایران خواستار حمایت اعضای کنگره آمریکا از نهادهای مدنی شد

0
193

شورای ملی ایران برای انتخابات آزاد طی نامه‌ای سرگشاده به نمایندگان کنگره ایالات متحده خواستار حمایت آنها از برگزاری یک انتخابات آزاد درایران شده است .

در این نامه همچنین از نمایندگان و سناتورهای آمریکایی خواسته شده تا علاوه بر تلاش برای آزادی شهروندان ایرانی- آمریکایی که درایران در بند هستند برای آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی ایرانی که در زندان های ایران در بند هستند نیز تلاش کنند.

نازیلا گلستان، نماینده ویژه شورای ملی ایران و هموند دفتر سیاسی ایران شورا در گفتگو با صدای آمریکا گفت که شورای ملی ایران در نامه خود به اعضای کنگره آمریکا خواستار آن شده است که سیاست‌ها و استراتژی آینده آمریکا در قبال حکومت جمهوری اسلامی به سمت جنگ و مقابله نظامی نرود. به گفته او جنگ و بحران به بقای و تقویت حکومت جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

وی افزود: «شورای ملی ایران پیشنهاد کرد که اعضای کنگره آمریکا درمورد ایران به تقویت مردم و نهادهای مدنی ایران بیندیشند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های این شورا در حوزه حقوق بشر نیز گفتکه شورا هر ما یک گزارش کامل از وضعیت حقوق بشر در ایران تنظیم و به نهادهای بین المللی نظیر سازمان ملل، گزارشگر ویژه آن در حقوق بشر و برخی از دولت‌های حامی حقوق بشر می فرستد.

خانم گلستان درباره وضعیت حقوق بشر در ایران در دوره حسن روحانی نیز گفت که این وضعیت تنها با نگاه به آمار کاملا روشن است. جمهوری اسلامی همچنان در میان کشورهایی است که بیشترین سرکوب آزادی بیان، بیشترین آمار محکومان به اعدام و بیشترین فساد مالی دستگاههای حکومتی را دارد.

به گزارش صدای آمریکا؛ به گفته او این موضوع به شخص حسن روحانی باز نمی گردد چرا که ساختار حکومت جمهوری اسلامی به صورتی است که دولت می تواند مسئولیت نقض حقوق بشر را به گردن دیگر دستگاهها انداخته و از خود سلب مسئولیت کند.