شهروند آمریکائی که به شبه نظامیان کُرد در سوریه پیوسته بود، کشته شد

0
135

شاخه اصلی شبه نظامیان کُرد، روز جمعه ٢٢ خرداد اعلام کرد یک شهروند آمریکائی در شمال سوریه و در نزدیکی مرز ترکیه کشته شد. این نخستین شهروند آمریکائی است که در جریان عملیات نظامی کردها علیه شورشیان داعش جان باخته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه “یگان‌های محافظت از مردم” در بیانیه ای اعلام کرد: کیت برومفیلد ۳٧ ساله که به منظور مبارزه با نیروهای داعش به صفوف نیروهای کُرد پیوسته بود، در جریان یک عملیات به منظور بازپس گیری روستای قِنطِره در نزدیکی شهر کردنشین کوبانی ، در روز سوم ژوئن / ١۳ خرداد، کشته شد.

برپایه این گزارش جسد این شهروند آمریکائی از طریق ایست بازرسی مرزی “مرشد پینار” به ترکیه منتقل شد و قرار است پس از انتقال به “آدانا” در جنوب ترکیه به آمریکا منتقل شود.

روز چهارشنبه گذشته هم سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا خبر کشته شدن کیت برومفیلد را اعلام کرد اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری نمود.

شبکه خبری “ان بی سی” پیش از این اعلام کرده بود کیت برومفیلد، از ایالت ماساچوست آمریکا از ماه فوریه عازم سوریه شده و در کنار شبه نظامیان پیشمرگ کُرد علیه جنگجویان داعش می جنگید.

کیت برومفیلد، چندی پیش، در ویدئوئی که بر روی شبکه های اجتماعی منتشر نموده بود، گفته بود به سوریه آمده است تا در حد توان خود به کردستان یاری رساند. تاکنون دهها تن از شهروندان غربی به منظور یاری رساندن به کردهای سوریه راهی این کشور جنگ‌زده شده اند.

نیروهای شبه نظامی کُرد طی هفته های اخیر حملات گسترده ای را علیه مواضع داعش در منطقه کوبانی آغاز نموده اند.