شهرام جزایری آزاد شد

0
202

شهرام جزایری که 11 سال پیش بنا به اتهامات مختلف محکوم و زندانی شده بود صبح جمعه آزاد شد.

شهرام جزایری که به اتهامات مختلفی 11 سال قبل به زندان رفته بود صبح امروز آزاد شد؛ سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع وی پیشتر گفته بود محکومیت موکلش 17 مهر ماه به پایان می رسد.

شهرام جزایری در سن 29 سالگی و در سال 81 به عنوان مفسد اقتصادی تحت پیگرد قرار گرفت و بازداشت شد. تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیرمجاز از مرزهای کشور اتهامات شهرام جزایری اتهاماتی بود که وی به خاطر آن 11 سال در زندان می برد.

در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جزایری مژدهی نماینده دادستان اتهامات وی را ایجاد و تأسیس حدود 50 شرکت مختلف بازرگانی، کسب اعتبار موهوم از طریق مانورهای متقلبانه، برداشت 38 میلیارد و 10 میلیون ریال به دفعات مختلف و پرداخت آن به اشخاص به عنوان رشوه، جعل اسناد اعلام کرد.

نهایتاً پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه در تاریخ 6 خرداد ماه سال 87 از طریق قوه قضاییه اعلام شد که شهرام جزایری بابت اتهامات فوق به 11 سال حبس تعزیری، رد مبلغ 48 میلیون و 600 هزار و 185 دلار آمریکا به بانک ملی ایران و صندوق ضمانت صادرات، پرداخت جزای نقدی معادل دو برابر مبلغ فوق الذکر (9 میلیون و 200 هزار و 370 دلار آمریکا) به صندوق دولت جمهوری اسلامی و محرومیت از فعالیت بازرگانی در بخش صادرات و واردات و نیز محرومیت از اخذ هرگونه تسهیلات بانکی اعم از ریالی و ارزی به مدت 10 سال محکوم شده است.

در این میان جزایری یک بار در سال 85 و در دوم اسفند آن سال از دست مأموران گریخت و متواری شد که تنها پس از 25 روز دستگیر شده و به کشور بازگردانده شد.

وی صبح امروز و پس از 11 سال حبس از زندان آزاد شد.