شمشیرباز ملی‌پوش و همراهش از دست گروگان گیران آزاد شدند

0
225

حامد صداقتی ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه اپه ایران در محور ایرانشهر- خاش توسط اشرار به گروگان گرفته شده بود.

به گفته ی هاشمی، صداقتی با تلاش پرسنل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان و کمک و یاری ريش سفيدان محلي، از دست اشرار آزاد شد.

اسماعیل غنیان، شوهرخاله “حامد صداقتی” که در این مدت با مسئولان امنیتی کشور برای آزادسازی «حامد» در ارتباط بود در گفت و گو با ایسنا، از روند آزادسازی حامد صداقتی صحبت کرد و گفت: تلفن های زیادی با من می‌شد و از طریق فیس بوک برای ما فیلم می‌فرستادند و از ما پول می‌خواستند. دو هفته‌ پیش وقتی با آنها صحبت کردیم گفتم که آنقدر پول نداریم و نهایتا شاید بتوانیم 200 میلیون تومان جور کنیم که آنها گفتند ما 400 میلیون تومان هزینه ‌کرده‌ایم و آنها را از مرز خارج ‌کرده‌ایم. حالا شما می‌خواهید به ما 200 میلیون بدهید؟ در پاسخ به این حرفشان گفتیم که از کجا بدانیم زنده هستند و باید صدایشان را بشنویم.

7071_557351337721153_1739852834504510054_n

او با بیان این مطلب که در تمام مکالمات سعی داشتیم با معطل کردن آنها جایشان را شناسایی کنیم، بیان کرد: سعی می‌کردم هر طور که شده زمان مکالمه را بیشتر کنم تا دوستان نظامی بتوانند رد آنها را بزنند تا جایشان مشخص شود. از طرف دیگر مسئولان امنیتی از طریق فیس بوک نیز ردگیری کرده بودند و پس از مشخص شدن برخی سرنخ‌ها فهمیدیم که نتوانستند گروگان‌هایشان را از کشور خارج کنند.

غنیان ادامه داد: هفت – هشت روز پیش به ما اعلام شد که تنها منتظر اشتباه از گروگان‌گیران هستیم تا جایشان را پیدا کنیم و از ما خواستند تا به هر نحوی که شده سرنخ جدیدی از آنها بگیریم. از آنها خواستیم اگر اجازه صحبت به ما نمی‌دهند فیلم جدیدی را تهیه و برای ما بفرستند که دیروز و دقیقا زمانی که قصد داشتند فیلم را برای ما ارسال کنند ماموران انتظامی دو تن از آنها را شناسایی کرده و مکان پنهان شدن آنها پیدا کردند.

او افزود: جایی که آنها پنهان شده بودند همان 80 کیلومتری خاش بود و گروگانگیران را در بالای کوه نگه می داشتند حتی نگهبانان آنها بومی نبودند تا کسی از جای آنها با خبر نشود. در زمانی که نیروهای امنیتی برای آزادسازی آنها آماده بودند با پا در میانی ریش سفیدان، مسئولان و امام جمعه آن منطقه حمله انجام نشد و گروگان‌ها آزاد شدند. ما با “حامد” صحبت کردیم و آقای حسینی نیز با خانواده اش صحبت کرده است و منتظریم نیروهای امنیتی به ما اعلام کنند تا برای بازگرداندن آنها عازم شویم.

10623080_557351424387811_4204768072270587034_n

سه جوان تهرانی که با وسیله نقلیه شخصی از بندر چابهار عازم شهرستان زاهدان بودند در حوالی شهرستان خاش در جنوب سیستان و بلوچستان مورد حمله اشرار مسلح قرار گرفتند که در این حادثه حامد صداقتی قهرمان شمشیر بازی ایران ربوده شد و یک نفر از سرنشینان این خودرو بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

محمد علی غفاری، حامد صداقتی و مهدی حسینی سه سرنشین این خودرو که از تهران به بندر چابهار سفر کرده بودند در ۶۰ کیلومتری شهرستان خاش خودروی آنها مورد اصابت بیش از ۵ گلوله از ناحیه در و لاستیک جلو قرار گرفت که متاسفانه محمد علی غفاری جوان ۲۹ ساله تهرانی به دلیل اصابت گلوله به ناحیه سر و پا در این حادثه جان خود را از دست داد.