شمار متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا به شدت کاهش یافته است

0
181

شمار متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر بود. در سال جاری میلادی شمار تقاضاهای پناهندگی از ماه ژانویه تا سپتامبر حدود ۵۰۰ هزار نفر بوده و آلمان نیز محبوب‌ترین کشور برای پناهجویان است.

گروه رسانه‌ای “فونکه مدین گروپه” که دفتر مرکزی آن در شهر اسن آلمان است، به نقل از مرکز آمار اتحادیه اروپا “یورو استات” شمار متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا، در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) را اعلام کرده است.

بر این مبنا از ماه ژانویه سال جاری میلادی (۲۰۱۷) تا پایان ماه سپتامبر ۴۷۹ هزار و ۶۵۰ متقاضی پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا ثبت‌نام کرده‌اند. این رقم به نسبت همین دوره زمانی در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) کاهشی ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

در کل سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشورهای اتحادیه اروپا تقاضای پناهندگی داده‌اند. در سال ۲۰۱۵ شمار متقاضیان پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا یک میلیون ۲۵۰ هزار نفر بود.

آلمان همچنان محبوب‌ترین کشور برای متقاضیان پناهندگی

آلمان همچنان محبوب‌ترین کشور برای متقاضیان پناهندگی است. حدود یک-سوم کل متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا خواستار اقامت در آلمان هستند. از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) ۱۳۷ هزار و ۳۸۵ نفر در آلمان تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

پس از آلمان ایتالیا بیشترین پناهجویان را در خود جای داده است. مرکز آمار اتحادیه اروپا “یورو استات” شمار متقاضیان پناهندگی در ایتالیا را در همین بازه زمانی ۱۰۳ هزار و ۵۶۰ نفر اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:شمار پناهجویان تازه در آلمان همچنان رو به کاهش است

در یونان در همین برهه زمانی ۴۱ هزار و ۷۳۵ نفر تقاضای پناهندگی داده‌اند. لهستان و مجارستان به ترتیب با ۲۵۱۵ نفر و ۲۴۴۵ نفر کم‌ترین شمار متقاضیان پناهندگی را داشته‌اند.

میزان موافقت با تقاضای پناهندگی پناهجویان

مرکز آمار اتحادیه اروپا “یورو استات” اعلام کرده که در حال حاضر با تقاضای پناهندگی کمتر از نیمی از متقاضیان پناهندگی در کشورهای اتحادیه اروپا در دور نخست موافقت می‌شود. این درصد بالا در حالی است که در نیمه دوم سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) پذیرش پناهجویان ۶۲ درصد بود.

 با کاهش ورود پناهجویان به کشورهای اتحادیه اروپا شمار قبولی تقاضاهای پناهندگی در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ نیز کاهش یافت و به ۴۳ درصد رسید. در ۴ ماه آخر سال ۲۰۱۷ شمار موافقت با تقاضاهای پناهندگی ۴۸ درصد بود.

روزنامه آلمانی “هایل‌برونراشتیمه” به نقل از پلیس فدرال آلمان نوشته است که شمار ورود افراد به آلمان به صورت غیرقانونی یا کوشش برای ورود به این کشور در پایان سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به نسبت سال گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش دویچه وله؛ بر همین مبنا پلیس فدرال آلمان اعلام کرده که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) ورود افراد به آلمان به صورت غیرقانونی یا کوشش در ورود غیرقانونی حدود ۱۱۱ هزار نفر بوده است و این تعداد در پایان ماه نوامبر سال جاری میلادی (۲۰۱۷) به ۴۵ هزار و ۷۹۲ نفر کاهش یافته است.