شمار حجاج کشته شده ایرانی در منا به حدود ۱۳۱ نفر رسید

0
168

آمارمجروحین و کشته های حادثه منا که براثر ازدحام حجاج اتفاق افتاده هرلحظه بیشترمی‌شود طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۱۳۰۰تن کشته وبیش ازاین تعداد مصدومند که حدود ۱۳۱ نفر از جان باختگان ایرانی‌هستند.

 سعید اوحدی درباره آخرین آمار کشته‌شدگان حادثه منا اظهار داشت: هنوز آمار قطعی و دقیق از تعداد قربانیان این حادثه در دست نیست، اما بر اساس آمار تا کنون در این حادثه بیش از ۱۳۰۰ نفر کشته شده اند که از این تعداد حدود ۱۳۱ نفر حاجیان ایرانی بوده اند.

اوحدی با اعلام اینکه پزشکان ایرانی در آماده‌باش کامل هستند، افزود: تعداد مجروحان بیش از ۲۰۰۰ نفر است و کسب اطلاعات از هویت حادثه‌دیدگان ازدحام در مسیر رمی جمرات در منا ادامه دارد.

رییس سازمان حج و ریارت در ادامه افزود:حادثه دیدگان به دلیل مشکلات تنفسی دچار حادثه شده اند و قطعا کشور عربستان به دلیل این سوء مدیریت باید پاسخگو باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در گفتگو با صدا و سیما با اشاره به اینکه این حادثه ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی اتفاق افتاد افزود: پس از ۹ ساعت از وقوع حادثه بالاخره مسیر رمی جمرات باز شد و اجساد کشته شدگان به چهار سردخانه انتقال یافت.

اوحدی سوء تدبیر، کج سلیقگی، استفاده از عوامل اجرایی آموزش ندیده و عدم آمادگی و برنامه ریزی مأموران سعودی را از علت های اصلی وقوع حادثه منا و شمار بالای تلفات آن دانست و افزود: در یک کلام سوء تدبیر و عدم مسئولیت پذیری سعودی ها عامل ایجاد حادثه مناست.

به گزارش مهر؛وی گفت: حادثه زمانی اتفاق افتاد که مأموران سعودی، یک مسیر رمی جمرات را بدون هماهنگی بستند و زائران در چهار نقطه باهم برخورد کردند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام آمادگی شرکت های هواپیمایی ایرانی برای انتقال اجساد جان باختگان به کشور افزود: پس از تشریفات قانونی، روز دوشنبه اجساد زائران جان باخته ایرانی را به کشور انتقال خواهیم داد.

اوحدی همچنین درباره وضعیت مجروحان ایرانی گفت: وضع عمومی مجروحان خوب است اما ۵ نفر از آنان نیاز به درمان بیشتری دارند و ۵۵ نفر دیگر در شرایط بهتری هستند.