شلیک مرگبار به یک پزشک در یک کلینیک در برلین

0
191

یک بیمار در بیمارستان بنیامین فرانکلین در برلین به روی یک پزشک آتش گشود که پس از مدتی بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت. او سپس به سمت خود شلیک کرد و جان سپرد. پلیس برلین اعلام کرد که این حادثه تروریستی نبوده است.
به گفته یک سخنگوی پلیس آلمان، نشانه‌ای دال بر اینکه حادثه روز سه‌شنبه ۲۶ ژوئیه در کلینیک بنیامین فرانکلین واقع در محله اشتگلیتس شهر برلین تروریستی بوده در دست نیست. پزشکی که به ضرب گلوله یک بیمار مجروح شده متخصص ارتودنسی (از رشته‌های تخصصی دندان‌پزشکی) بوده است.

حادثه مزبور حوالی ساعت یک بعد ازظهر در کلینیک جراحی دهان و فک و صورت در طبقه چهارم بیمارستان بنیامین فرانکلین رخ داد. کسی که با اسلحه به پزشک شلیک کرد یک بیمار بود که برای معالجه به این کلینیک مراجعه کرده بود.

او چند بار به پزشک که در دفترش نشسته بود شلیک کرد و سپس اتاق را ترک کرد و اسلحه را به سمت خود گرفت و خود را کشت.

پزشکی که هدف شلیک گلوله قرار گرفته بود را فورا به اتاق جراحی بردند، اما او بر اثر خونریزی و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

کسی دیگر صدمه ندیده است

یک سخنگوی پلیس کوتاه پس از وقوع حادثه گفت: «در حال حاضر نشانه‌ای حاکی از اینکه شخص دیگری هم مجروح شده باشد یا شخص دیگری شریک جرم باشد وجود ندارد. پلیس جنایی در حال تحقیق در این باره است.»

یکی از کارکنان بیمارستان گفته است که او و همکارانش از طریق رئیس کلینیک از حادثه باخبر شده‌اند. رئیس کلینیک از او و همکارانش خواسته در دفاتر خود بمانند و درهای اتاق‌هایشان را از داخل قفل کنند. پس از آن از آنها خواسته شده بوده که ساختمان بیمارستان را ترک کنند، اما کمی بعد اجازه یافته بودند به سر کار خود بازگردند.

به گزارش دویچه وله؛ به گفته شاهدان عینی دست کم ۲۰ خودروی پلیس، آتش‌نشانی و نیروهای امدادگر در برابر در اصلی ساختمان بیمارستان دیده می‌شدند. تا مدتی راه ورود به محوطه بیمارستان مسدود بوده است.