شلیک تیر اخطار شناور آمریکایی به قایق “مسلح” ایرانی

0
517

وزارت دفاع آمریکا تقابل یک شناور گارد ساحلی این کشور با یک قایق ماهیگیری ایرانی را تأیید کرد. این رویارویی روز سه‌شنبه (۲۷ اوت/ ۴ شهریور) در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه پیش از ظهر به وقت محلی، در آب‌های خلیج‌ فارس رخ داد.

به گفته پنتاگون، شناور گارد ساحلی آمریکا به نام “مونومی” پس از مشاهده نزدیک شدن قایق ماهیگیری ایرانی، قایقی را برای بررسی به سمت آنان روانه کرده، اما زمانی که سرنشینان قایق آمریکایی به هدف نزدیک شده‌اند، در قایق ایرانی دو تیربار دیده‌اند، که یکی از آنان به سمت آمریکایی‌ها نشانه گرفته شده بوده است.

صدای آلمان گزارش کرد؛ پنتاگون در بیانیه‌خود نوشته است که قایق آمریکایی پس از مشاهده این وضعیت مسیر برگشت را در پیش گرفته و در پی آن از سوی شناور گارد ساحلی یک “تیر اخطار” به سوی قایق ایرانی شلیک شده است. به گفته پنتاگون پس از شلیک تیر، قایق ایرانی از محل دور شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در نشستی با خبرنگاران گفت که در این تقابل، “نهایتا قایق ایرانی محل را ترک کرده و هیچ‌کس زخمی نشده است.”

وی همچنین اضافه کرد که گشت‌زنی شناور آمریکایی بخشی از “عملیات معمول امنیتی” بوده است. پنتاگون شلیک تیر به سوی قایق ایرانی را اقدامی صرفا “هشداردهنده” خوانده است.

شایان ذکر است که ایران در رابطه با این واقعه تاکنون رسما اظهار نظر نکرده است.