شعار مرگ بر جمهوری اعدامی شعار سومین ماه قیام مردم ایران

0
138

با گذشت بیش از 90 روز از آغاز خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی و در میان خشونت روزافزون دستگاه سرکوب علیه مردم، امروز جمعه 25 آذر، نمازگزاران بلوچ پس از پایان نمازجمعه در خیابان‌های زاهدان تظاهرات کردند.

شهروندان بلوچ امروز در زاهدان شعار «بسيجى، سپاهی داعش ما شمایی» سر دادند.

نمازگزاران بلوچ همچنین در اطراف مسجد مکی زاهدان با شعار «ملت آزادی می‌خواهد، کشور آباد می‌خواهد» اعتراض خود را به سرکوب و خفقان حاکم در کشور نشان دادند.

معترضان همچنین شعار «مرگ بر بسیجی»، «مرگ بر سپاهی» و «مرگ بر جمهوری اعدامی» سر دادند.

شهروندان بلوچ با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر خامنه‌ای» نسبت به اعدام، سرکوب و بازداشت تظاهرکنندگان اعتراض کردند.

زنان بلوچ نیز با شعارهای «تجاوز جنایت، مرگ بر این ولایت» و «هر یه نفر کشته شه، هزار نفر پشتشه» در خیابان‌های زاهدان راهپیمایی کردند.

با تشدید جو امنیتی در شهرهای مختلف ایران، فعالان بلوچ، پنج‌شنبه 24 آذر، با انتشار تصاویری از ورود چندین خودروی یگان ویژه به شهر راسک خبر دادند.

العربیه نوشت؛ همزمان، مولوی عبدالحمید، امام جماعت مسجد مکی زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز از صدور احکام اعدام برای معترضان انتقاد کرد.

او با انتقاد از نحوه بازداشت روحانیون اهل سنت، خواستار آزادی مولانا عبدالغفار نقشبندی شد. امام جماعت مسجد مکی زاهدان همچنین خواهان لغو حکم «محاربه» دکتر حمید قره‌حسنلو و آزادی او شد.

مولوی عبدالحمید با اشاره تلویحی به نامشروع‌بودن جمهوری اسلامی اظهار داشت: «وقتی مردم ناراضی هستند، نمی‌توان حکومت کرد. ملت سه ماه کامل است که در داخل و خارج کشور اعتراض دارند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان به وجود تبعیض‌ دینی در ایران انتقاد کرد و گفت: «این گناه بزرگی است که بین ایرانیان تبعیض باشد. هر کس زور دارد، هرطور می‌خواهد عمل می‌کند. قانون برای ضعیف‌ها بوده، نه برای مسئولان حکومت.»