شعارهای اسلام‌گرایانه در یک مرکز تفریحی در آلمان

0
187

اخیرا در یک مرکز تفریحی در ساحل دریاچه‌ی شهر اکسانتن واقع در ایالت نوردراین وستفالن آلمان، گروهی مرد جوان با ریش و موی بلند، به مردم توهین کردند و شعارهای اسلامی سر دادند.

در این مرکز تفریحی، مردم مشغول شنا یا گرفتن حمام آفتاب بودند که ناگهان سروکله‌ی عده‌ای جوان ۲۰ تا ۲۵ ساله با موها و ریش‌های بلند پیدا شد. دو تن از این افراد به بخشی رفتند که در آن میهمانان کاملا برهنه هستند و شروع به توهین به آنان کردند. سپس چند تن دیگر نیز به این گروه پیوستند و به میهمانان توهین کردند. این حادثه چهارشنبه‌ی هفته گذشته روی داده است.

در پی شکایت چند تن از میهمانان، مسئولان این مرکز تفریحی از این افراد خواستند که آرام و مودب باشند، ولی به گزارش روزنامه‌ی “راینیشه پست” این درخواست نتیجه‌ای نداشته است. این افراد سپس به بخش اسکی آبی رفته و شدیدا به مسئولان مرکز تفریحی توهین کرده‌اند. در پی آن مسئولان این مرکز، افراد اخلالگر را اخراج کرده‌اند.

اما این پایان ماجرا نیست. این افراد بار دیگر از یک ورودی جنبی وارد محوطه می‌شوند و مسئولان این بار ناچار می‌شوند پلیس را خبر کنند. ماموران پلیس اخلالگران را به بیرون هدایت می‌کنند.

بعدا مشخص می‌شود که این افراد فقط به توهین بسنده نکرده، بلکه با سر دادن شعارهای “الله اکبر” همچنین حاضران را تهدید کرده‌اند. این شعاری است که اغلب از طرف گروه‌های اسلامگرای افراطی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پلیس با کمک شاهدان عینی موفق شده مشخصات سه تن از این افراد را احراز کند. به گزارش روزنامه‌ی “راینیشه پست” هر سه تن از شهر اسن و بین ۲۰ تا ۲۵ ساله هستند و پرونده دارند. هر سه نیز تابعیت آلمانی دارند ولی عرب‌تبار و لهستانی‌تبار هستند.

به گزارش دویچه وله؛ از آنجا که آنان شعارهای اسلامگرایانه داده‌اند، دایره‌ی امنیتی پلیس دویسبورگ کار رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفته است. بازرسان کماکان در پی شاهدانی هستند تا بتوانند مشخصات دو تن دیگر را نیز به دست آورند.