شصت و پنجمین فستیوال فیلم برلین افتتاح شد

0
247

شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین با نمایش فیلمی از قطب، کار خود را شروع کرد.

 دارن آرنفسکی که رییس هیات داوران فستیوال برلین امسال است، به همراه دیتر کاسلیک مدیر فستیوال، شصت و پنجمین مراسم سالانه برلیناله را دیشب (پنج شنبه) افتتاح کردند.

آنکه انگلک میزبان مراسم از آرنوفسکی پرسید آیا فیلم تماشا کردن و لذت بردن از آن به عنوان یک کارگردان سخت است یا خیر و او هم پاسخ داد: وقتی فیلمی واقعا خوب باشد من هنوز هم غرق آن می شوم. وقتی که می بینم به هیچ چیز دیگری به غیر از آن اتفاقی که در فیلم دارد می افتد فکر نمی کنم، می دانم که آن فیلم خوب است.

782723

انگلک گریزی هم به اتفاقات اخیر هک شدن کمپانی سونی پیکچرز اشاره کرد و گفت 400 فیلم در فستیوال برلین به نمایش درخواهند آمد. وی اضافه کرد: شما عاشق تک تک فیلم هایی خواهید شد که کره شمالی بگذارد ببینید.

فیلم «کسی شب را نمی خواهد» ساخته ایزابل گویست فیلم افتتاحیه فستیوال بود و ستارگان این فیلم یعنی ژولیت بینوش، رینکو کیکوچی و گابریل برن روی فرش قرمز ظاهر شدند. از چهره های دیگری که در مراسم افتتاحیه به آرنوفسکی ملحق شدند می توان به دیگر اعضای هیات داوران مراسم یعنی دنیل برول بازیگر، بونگ جون-هو و کلادیا یوسای کارگردان، مارتا د لارنتیس تهیه کننده، آدری تتو بازیگر شناخته شده فرانسوی و متیو واینر خالق سریال محبوب «مردان دیوانه» که فیلم «آیا اینجا هستی» او هم در فستیوال به نمایش درخواهد آمد، اشاره کرد.

چند تن از چهره های شناخته شده بین المللی نیز در مراسم افتتاحیه برلیناله حضور داشتند که می توان از جیمز فرانکو، کریستوف والتس و اولگا کوریلنکو نام برد. فرانکو در سه فیلم حاضر در فستیوال حضور دارد؛ «همه چیز خوب خواهد شد» ساخته ویم وندرس، «من مایکل هستم» جاستین کلی و «ملکه صحرا»ی ورنر هرتسوگ.

782729

مهمانی شب افتتاحیه درست همان لحظه ای آغاز شد که تیتراژ پایانی فیلم «کسی شب را نمی خواهد» گویست به نمایش درآمد؛ زمان مناسبی برای راه رفتن، دست تکان دادن و گرفته شدن عکس با بزرگان. برخی از حضار با هوشمندی به این نکته اشاره کردند که انتخاب فیلمی احساساتی که داستانش در قطب شمال اتفاق می افتد و همه چیز یخ زده است کاملا عمدی بود و به این خاطر انتخاب شده که بتواند شهر پایتخت آلمان را کم تر یخ زده نشان دهد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، چهره های شناخته شده دیگری هم در مهمانی بعد از مراسم شرکت داشتند که از میان آن ها می توان به فلوریان هنکل وون دونراسماک، ورنر هرتسوگ، تام تایکور، ورونیکا فرس و کاتیا آیشینگر اشاره کرد. پیرس هندلینگ، یان مویتو و مایکل وبر از مسئولان اجرایی حاضر در مراسم بودند.