و ششمین روز چگونه سپری شد

0
258

و ششمین روز آغاز شد. برف باریدن گرفت و آتش سوزناک پلاسکو را که ماجرای فروریزش اش را در دل مردم شهر دراماتیک کرده بود به سردی نشاند. روز پنجم پیکر چهار شهروند محبوس یافت شد. مسئولان اجرایی با برگزاری یک نشست خبری، به تمام شایعات پیرامون پلاسکو پاسخ دادند. همچنین هنوز ساعتی از برگزاری نشست خبری نگذشته بود که بار دیگر خبرنگاران، به بیرون از محدوده کارگاهی هدایت شدند و از آن‌ها خواسته شد که محدوده را ترک کنند. آمارهای اورژانس تهران نیز عدد 202 مصدوم را نشان می‌داد.

گزارش زنده از رخدادهای روز ششم را در زیر بخوانید:

17:16مجتبی عبدالهی رییس ستاد تشییع شهدای آتش‌نشان پلاسکو: پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان روز پنجشنبه ساعت ۸:۳۰ صبح از مقابل دانشگاه تهران تشییع و به بهشت زهرا منتقل خواهد شد.با بررسی دقیق مشخص شد که ١٥ نفر از آتش‌نشانان در آوار پلاسکو و یک نفر نیز در بیمارستان شهید شده‌اند.

16:21سردار غلامعلی کریمی جانشین فرمانده انتظامی تهران: پس از نظر آتش نشانی، از روز شنبه هفته آینده کسبه اطراف پاساژ پلاسکو می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. حدود 700 نفر در زمان ریزش ساختمان برای تماشا در محل حضور داشتند. ٧٥ گاوصندوق از پلاسکو کشف شده است که پنج عدد تحویل صاحبانشان شده است. تاکنون 8 خانواده کسبه پلاسکو اعلام مفقودی کردند.

15:20سردار کریمی، جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: تاکنون هشت خانواده کسبه پلاسکو اعلام مفقودی کرده‌اند. وی ضمن بیان اینکه مشخصات پیکر همه اجساد به غیر از یک نفر شناسایی شده است ادامه داد: تاکنون ٧٥ گاوصندوق از پلاسکو کشف شده است که 5 گاوصندوق تحویل صاحبانشان شد.

14:53مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران از برقراری بیمه بیکاری 400 نفر از کارگران تحت پوشش تأمین اجتماعی در پلاسکو تا ساعت 13 امروز خبر داد و گفت: بیش از 1000 نفر به اداره کل کار جنوب غرب مراجعه کرده‌اند که یا کارگر آنجا نبودند، یا تحت پوشش تامین اجتماعی نبودند و یا بیمه خویش فرما داشتند در حالی که لیست این کارگران را در اختیار داریم و تعداد آنها حدود 750 نفر بوده است.

14:05دوستی عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه هر گونه مطلبی درباره اینکه تانگر گازوئیل در طبقه دهم این ساختمان منفجر شده، شدیدا اشتباه است و من آن را تکذیب می‌کنم ادامه داد: طبق آمار اعلام شده از سازمان آتش نشانی، 16 آتش نشان در حادثه پلاسکو درگذشته‌اند ولی آمار درستی از افراد غیرآتش‌نشانی که هنگام فرو ریختن در ساختمان حضور داشته‌اند در دست نداریم.

13:45دلار فروشان فردوسی هم از امروز کار خود را آغاز کردند.

12:41مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره موضوعاتی که هیأت امنای ساختمان پلاسکو مطرح کرده بودند، اظهار داشت: مخزن گازئیل ادعا شده در طبقات بالا به هیچ وجه صحت نداشته ولی منبع آب آتش‌نشانی و منبع آب شرب بوده است. فقط یک بار شورای ساختمان بعد از بازدید ‌آتش‌نشانی اخطاریه در مورد ضرورت ایجاد پله فرار داده است. این اخطاریه توسط شورای ساختمان به نماینده مالک در طبقه چهاردهم ساختمان که در سر مالک (بنیاد مستضعفین) بوده است تقدیم داده شده است.

12:21ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با بیان اینکه در تیرماه سال 1382 معاون املاک بنیاد مستضعفان در نامه‌ای به شهرداری منطقه درخواست نوسازی ساختمان پلاسکو را ارسال کرده بود، گفت: پس بی‌تردید مالک این ساختمان نسبت مشکلات ایمنی مطلع بوده است.

11:26دود سفید رنگ و غلیظی که از آوار پلاسکو به آسمان برخواسته است، نشانه وجود آب، بخار و دود است.

10:40محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قالیباف تذکر ناایمن بودن پلاسکو را در سال ۹۳ در شورای شهر داد.

10:23ابراز همدردی سفیر فلسطین با حضور در محل حادثه پلاسکو و گفت‌وگو با ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو

09:34عملیات آواربرداری در پلاسکو در حالی ادامه دارد که با برداشتن آوارهای سنگین مثل آهن آلات و سازه‌های سنگین بتنی، روند عملیات جستجو  ادامه دارد. تاکنون حدود 200 کامیون آوار از منطقه خارج شده است.

297661_898

09:20مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران: هویت پیکرهای منتقل شده به پزشکی قانونی هنوز مشخص نشده است ولی آزمایش از خانواده ۱۵ آتش نشان صورت گرفته است و به احتمال زیاد نتیجه آزمایشات و هویت کامل تا فردا معین و اعلام خواهد شد.

08:30 از شب گذشته (دوشنبه) تاکنون عملیات جستجو با قوت ادامه داشته است و جز در مقاطعی چند ‌دقیقه‌ای که عملیات جستجو متوقف شده بود، آواربرداری با قوت در این محل ادامه‌ دارد و گفته می‌شود که اگر مراحل برداشت آوار با همین منوال ادامه‌ پیدا کند آواربرداری پلاسکو تا پایان این هفته‌ به اتمام می‌رسد.

شب گذشته برغم تلاش امدادگران پیکر جدیدی از جان‌باختگان پیدا نشد و همچنان خانواده‌های جانباختگان در انتظار به سر می‌برند.

در کنار امدادگران و آتش نشانان که عملیات آواربرداری را بی وقفه ادامه می‌دهند ماموران پلیس نیز حضور چشمگیری در محل داشته و علاوه بر این که حراست از اموال مکشوفه همانند گاو صندوق‌ها و … را بر عهده دارند نظم محدوده را نیز تامین کرده‌اند و از افراد متفرقه می‌خواهند که محل را ترک کنند.

07:15 مسجد هدایت که نامش با آیت‌الله طالقانی گره خورده، این روزها تنها محل استراحت و گرم شدن امدادگران و نیروهای انتظامی است.

05:49 عملیات آواربرداری زیر برف در حالی ادامه دارد که تعدادی از آتش‌نشانان شیفت استراحت منزل خود را به چند دقیقه خواب در محل حادثه تبدیل کرده‌اند.

04:14 بارش باران در تهران آغاز شد تا پلاسکو را روسفید کند.

02:15 با وجود تلاش امدادگران و تیم‌های جستجو، هنوز تاکنون پیکر جدیدی از جان باختگان در این محل کشف نشده و آخرین آمار همان شش نفری که از سوی سخنگوی آتش نشانی اعلام شد

مقاله قبلیتلاش مسؤلان رژیم آخوندی، برای ایجاد دوباره جنگ های صلیبی!
مقاله بعدیکاظم افرندنیا همچنان در کما است
پوریا نژادویسی
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد برنامه برنامه سازی تلویزیون از دانشکده صدا و سیما. کارمند سابق معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما ( اداره کلّ اخبار و اطلاعات ) تهیه کننده و کارگردان برنامه‌هایی‌ چون : دختران فراری پارک ملت- مجموعه عاشوراییان- ماجرای ورود گوشت‌های آلوده به کشور- هویت- رنگ و نقش- سیمای خانواده؛ قسمت خانواده و جوان- سازنده اولین فیلم آموزشی در خصوص نحوه چگونگی‌ رأی گیری برای ستاد انتخابات وزارت کشور- فیلم مستند دیدار سفیر کشور ژاپن در ایران از شهر همدان- مجری و خبرنگار مراکز ؛ تهران ؛ کیش ؛ همدان ؛ فارس- مسول پوشش خبری زلزله بم در سال۱۳۸۲- سر تیم خبری جلسات هیات دولت- سر تیم خبری جلسات بیت رهبری- سر تیم خبری سفرهای هیات دولت- عضو تیم خبری سفرهای رهبری- یکی‌ از عکاسان پروژه محرمانه قرار گاه سازندگی خاتم الانبیا در سایت ( قرب نوح )- همکار در برنامه‌های مختلف با عناوین دیگر چون : مشاور ؛ یکی‌ از کارگردانان هنری ؛مشاور مجری طرح ؛ نماینده حراست ؛ ناظر کیفی و پخش و ... **- عضو شورای عالی‌ تحقیق و مبارزه با مواد مخدر در وزارت کشور - عضو هسته مرکزی گزینش کلّ کشور - دبیر کنگره وزرای شهید هیات دولت در ریاست جمهوری - نماینده بنیاد شهید در ستاد کلّ نیروهای مسلح ( سماجا ) ديگر مسئوليت های پوريا نژاد ويسی از اين قرار است: - همکاری با نشريه گل آقا - همکاری کوتاه مدت با روزنامه کيهان در سال ۱۳۷۸ - تهيه کننده ی برنامه پرسش و پاسخ با دختران فراری پارک ملت، که از بخش خبری شبکه دوم تلويزيون جمهوری اسلامی پخش شد - سازنده ی اولين فيلم آموزشی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا - دبير کنگره ی وزراء شهيد هيئت دولت - عضويت در گروه تحقيق مبارزه با مواد مخدر استاندری همدان - نماينده ی فرماندار همدان در اولين دوره ی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۷ - سازنده ی فيلم مستند آشورا برای معاونت سياسی استانداری همدان - تهيه کننده و مجری برنامه ی خبری با عنوان "دانشجويان انقلاب چرا؟" برای بنياد حفظ آثار ارزشهای دفاع مقدس - مجری صدا و سيمای استان همدان، تهران و کيش در سال های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۲ - مسئول پيگيری جلسه ی سخنرانی حسين لقمانيان در همدان - يکی از همکاران مطبوعاتی در رابطه با سفر خامنه ای به همدان - مدير بازرگانی روزنامه ی اعتماد در همدان و ...