شرکت لوک‌اویل ‘همکاریش را با جمهوری اسلامی قطع کرده’

0
268

دومین تولیدکننده بزرگ نفت روسیه، لوک‌اویل، می گوید به دلیل تحریم های آمریکا تصمیم گرفته در این مقطع پروژه های توسعه با جمهوری اسلامی را دنبال نکند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک مقام این شرکت سه شنبه در کنفرانسی خبری گفت: “با توجه به تازه ترین تحولات، هنوز نمی توانیم بگوییم طرح های ما (در ایران) چه خواهد بود. در این مقطع همه چیز را متوقف کرده ایم.”

آمریکا با خروج از توافق اتمی سال ۲۰۱۵ میان جمهوری اسلامی و قدرت ها اعلام کرده است که قصد از سرگیری تحریم های مربوط به برنامه اتمی جمهوری اسلامی را دارد.

لوک‌اویل برای توسعه میادین نفتی آب تیمور و منصوری درحال گفت و گو با جمهوری اسلامی بود.

میدان نفتی منصوری در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اهواز در استان خوزستان قرار دارد. میدان نفتی آب تیمور هم در همان اطراف در ۲۵ کیلومتری غرب اهواز است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز هشتم مه رسما کشورش را از توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی خارج کرد.

او در آن روز فرمانی را امضا کرد که بنا بر آن تحریم‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی که بر اساس برجام تعلیق شده بود، طی یک دوره زمانی برمی‌گردد.

سایر طرف های توافق – آلمان، بریتانیا، فرانسه، روسیه، چین و جمهوری اسلامی – از این تصمیم انتقاد کرده اند.

اتحادیه اروپا از آن زمان در تلاش بوده است با حفظ منافع اقتصادی جمهوری اسلامی در برجام، مانع خروج این کشور از توافق شود چون می گوید برجام منافع امنیتی اروپا را تامین می کند.

به گزارش بی بی سی؛ شماری از شرکت های اروپایی پس از امضای برجام به جمهوری اسلامی بازگشته اند که اکنون با تصمیم آمریکا آینده فعالیت آنها زیر سوال رفته است.