شرکت اتریشی «روتاکس» فروش موتور‌های پهپاد به سپاه را متوقف کرد

0
280

پس از اینکه ایالات متحده آمریکا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه برخی شخصیت و نهادها حمعهوری اسلامی از جمله صنعت نفت، سپاه پاسداران و شرکت نفتکش این کشور اعمال کرد، شرکت اتریشی «روتاکس» (Rotax) فروشنده موتورهای پهپاد به سپاه پاسداران، روز سه شنبه 27 اكتبر اعلام کرد، فروش موتورهای پهپاد به سپاه را متوقف می‌کند.

اقدام شرکت «روتاکس» برای متوقف کردن فروش تجهیزات به سپاه پاسداران در راستای پایبندی این شرکت به تحریم‌های جدید ایالات متحده صورت گرفته است.

پیشتر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هشدار داده بود که هر شرکتی که با نهادهای تحریم شده جمهوری اسلامی داد و ستد تجاری بکنند از سوی ایالات متحده آمریکا تحریم خواهند شد.شركت روتاكسشركت روتاكس

موتورهای این شرکت اتریشی هنوز هم توسط سپاه پاسداران در تولید پهپادهایی که به شبه نظامیان حوثی یمن برای حمله به مناطق مسکونی شهرهای مرزی سعودی و در داخل یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

العربیه نوشت؛ سپاه پاسداران پیشتر ادعا کرده بود که همه تکنولوژی بکار برده شده در تولید پهپادهای سپاه پاسداران تولید داخلی صنایع نظامی این نهاد است اما اکنون با اعلام ممنوعیت فروش موتورهای پهپاد از سوی شرکت اتریشی «روتاکس» مشخص شد که مهمترین بخش صنعت از خارج وارد می‌شد.