شروع خوب ویلموتس با پیروزی تیم«کی‌روش»

0
221

ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از هشت سال فعالیت زیر نظر کارلوس کی‌روش، دوره جدید را با یک سرمربی بلژیکی آغاز کردند و در نخستین دیدار تدارکاتی خود برابر سوریه به برتری پرگل دست پیدا کردند.

تیم ملی فوتبال ایران که با مارک ویلموتس دوره سه ساله جدیدی را آغاز کرده است، شامگاه امروز پنجشنبه در نخستین دیدار تدارکاتی خود با این سرمربی به مصاف تیم ملی سوریه رفت و موفق شد با نتیجه ۵ بر صفر حریف خود را شکست دهد. علیرضا جهانبخش (۳۰)، مهدی طارمی (۳۷، ۵۷ و ۷۷) و الهیار صیادمنش (۸۹) برای ایران گل زدند.

در این دیدار که با حضور نزدیک به ۲۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، علیرضابیرانوند، احسان حاج صفی، مرتضی پورعلی گنجی، مجید حسینی (۵۵ حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی (۶۸ سعید عزت اللهی)، کریم انصاری فرد (۸۰ الهیار صیادمنش)، علیرضا جهانبخش (۶۱ مهدی ترابی)، وحید امیری (۶۵ مسعود شجاعی، رامین رضاییان (۷۶ وریا غفوری) و مهدی طارمی برای تیم ملی ایران به میدان رفتند.

شاگردان مارک ویلموتس در هر دو نیمه تیم برتر میدان بودند و موقعیت های زیادی داشتند تا دروازه سوریه را باز کنند. در نیمه اول تیم ملی دو بار دروازه سوریه را باز کرد و هر چند موقعیت های خوبی داشت اما در نیمه دوم نمایش بهتری داشت.

هر چند ترکیب تیم ملی همان ترکیبی بود که کی روش در اکثر دیدارها به میدان می فرستاد و در واقع این تیم را باید محصول تفکرات کی روش دانست، اما تغییری که نسبت به قبل داشت روند هجومی و میل به گلزنی بالای بازیکنان بود.

تیم ملی از نظر هجومی بسیار بهتر و روانتر نسبت به قبل کار کرد و خصوصاً در نیمه دوم توانست نمایش زیباتری داشته باشد. با این حال سوریه هم حریفی نبود که بتواند تیم ملی ایران را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مهر؛ شاید دیدار برابر کره جنوبی که روز سه شنبه هفته آینده در ورزشگاه جام جهانی شهر سئول برگزار خواهد شد تیم تحت هدایت ویلموتس را محک جدی تری خصوصاً در بخش دفاعی بزند.