شرلوک هلمز در «کتاب جنگل» ببر آدم‌خوار می‌شود

0
150

بندیکت کامبربج بازیگر بریتانیایی با پیوستن به فیلم «کتاب جنگل» بار دیگر در یک نقش منفی ظاهر می‌شود.

اقتباس کمپانی برادران وارنر از «کتاب جنگل» رودیارد کیپلینگ، صداپیشه اصلی خود را پیدا کرد. بندیکت کامبربچ صدای خود را به شخصیت شیر خان قرض می‌دهد؛ ببر آدم‌خواری که شخصیت منفی داستان کلاسیک موگلی پسر جنگل است.

اندی سرکیس که تا کنون در نقش شخصیت‌های فراموش‌نشدنی‌ مانند گولم «ارباب حلقه‌ها» و سزار ظاهر شده است، با این فیلم اولین تجربه کارگردانی خود را خواهد داشت.

«کتاب جنگل» بر پایه داستان‌های کوتاه کیپلینگ ساخته می‌شود که روی شخصیت موگلی، پسری یتیم تمرکز می‌کنند که توسط گرگ‌ها بزرگ می‌شود و با خرس‌ها و پلنگ‌های سیاه دوست می‌شود. شیر خان دشمن قسم‌خورده موگلی است و هر کدام می‌خواهند دیگری را از میان ببرند.

کلی کلووز فیلمنامه این فیلم را نوشته است و پدرش استیو کلووز هم که از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» شناخته‌شده است، مسئولیت تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

فیلم «کتاب جنگل» برادران وارنر با اقتباس دیگری از این داستان توسط کمپانی دیزنی به رقابت خواهد پرداخت. تمام بازیگران فیلم دیسنی مشخص شده‌اند و جان فاورو مسئولیت کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. ایدریس البا صدای خود را به شخصیت شیر خان در آن فیلم قرض می‌دهد.

کامبربچ که برای نقش‌آفرینی‌اش در سریال «شرلوک» نامزد دریافت جایزه امی هم شده است، با اندی سرکیس در مجموعه فیلم‌های «هابیت» نیز همکار بوده است. سرکیس از جمله کارگردانان واحد دوم اقتباس سه‌گانه پیتر جکسون بود و بار دیگر در نقش گولم نیز ظاهر شد. کامبربچ هم صداپیشه اژدهای خبیس یعنی اسماگ بود.

بندیکت کامبربچ در نقش بعدی‌اش به عنوان الن ترنینگ برنامه‌نویس و کدشکن در فیلم «بازی تقلید» ظاهر می‌شود. این فیلم درام در فستیوال فیلم بین‌المللی تورنتو که ماه آینده برگزار می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، باید دید بندیکت کامبربچ شیرخان بهتری خواهد شد یا ادریس آلبا؟