“شبیه‌سازی” حمله موشکی سپاه به تاسیسات هسته‌ای اسرائیل

0
287

روزنامه اورشلیم پست (جروزالم‌پست) در گزارشی که شامگاه شنبه ۲۵ دسامبر منتشر و روز یک‌شنبه پنجم دی ماه به روز شده به تازه‌ترین تهدیدهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی علیه اسرائیل و تشدید این تهدیدها در هفته‌های گذشته پرداخت.

این روزنامه با اشاره به رشته توئیت‌هایی که در “پایگاه سپاه پاسداران” در شبکه توئیتر منتشر شده از تازه‌ترین تهدیدهای نیروی هوافضای سپاه برای حمله موشکی به تاسیسات هسته‌ای شهر “دیمونا” در صحرای نگب و شهرهای اورشلیم و بندر حیفا گزارشی منتشر کرد.

خبرگزاری فارس، رسانه نزدیک به سپاه پنجم دی‌ماه فیلم انیمیشن کوتاهی منتشر کرد که ظاهرا شبیه‌سازی حمله به تاسیسات اتمی دیمونا در جنوب اسرائیل را نشان می‌دهند.

دویچه وله حساب کاربری “ایما مدیا” (رسانه دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی) نیز یک روز قبل چنین فیلمی را در شبکه توئیتر منتشر کرده بود.

به نوشته فارس در رزمایش نیروی هوافضای سپاه حمله به هدف‌هایی در اسرائیل با ۱۶ موشک بالستیک و پنج پهپاد انتحاری شبیه‌سازی شده است.

مقام‌های نظامی جمهوری اسلامی می‌گویند برد موشک‌هایی که در رزمایش‌های اخیر آزمایش شده‌اند بین ۳۵۰ تا ۲ هزار کیلومتر بوده و تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه و تمام خاک اسرائیل در تیررس آنها قرار دارند.