شبکه اچ‌بی‌او با خالق«بازی تاج و تخت» قرارداد پنج ساله امضا کرد

0
65

 ورایتی نوشت؛ ، جورج آر. آر. مارتین نویسنده سرشناس سریال «بازی تاج و تخت» یک قرارداد بزرگ پنج ساله با شبکه اچ‌بی‌او امضا کرد تا همکاری خود را با این شبکه کابلی ادامه دهد.

گفته شده برمبنای این قرارداد هشت رقمی مارتین پروژه‌های جدیدی برای شبکه‌های اچ‌بی‌او و اچ‌بی‌اومکس تولید می‌کند که ارزش آن‌ها حدود ۵۰ میلیون دلار است.

مارتین که نویسنده مجموعه رمان‌های «نغمه یخ و آتش» است که با اقتباس از آنها سریال «بازی تاج‌وتخت» شکل گرفت، به این ترتیب بر مبنای دیگر رمان‌هایش سریال‌های جدیدی تولید می‌کند.

شبکه اچ‌بی‌او اکنون در حال آماده کردن سریال «خانه اژدها» است که داستانش صدها سال پیش از وقایع «بازی تاج‌وتخت» را روایت می‌کند و داستان جنگ داخلی خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد. این سریال قرار است در سال ۲۰۲۲ روی آنتن برود. مارتین یکی از خالقان و تهیه‌کنندگان اجرایی «خانه اژدها» است.

به تازگی افشا شد که چند سریال دیگر نیز قرار است در دنیای خیالی «بازی تاج‌وتخت» ساخته شود. یکی از آن‌ها اقتباسی است از یک رمان کوتاه مارتین با عنوان «داستان‌های دانک و اگ» که مارتین تهیه کننده اجرایی آن هم خواهد بود. وی همچنین تهیه کننده اجرایی اقتباس دیگری از اچ‌بی‌او از «کسی که از مرگ می‌ترسد» نوشته ندی اوکورافو و «راه‌سازان» نوشته راجر زلازنی خواهد بود که هر دو در همین شبکه در دست ساخت هستند.

به گزارش خبرگزاری های هنری؛ این در حالی است که چندی پیش گفته شد شبکه پیکاک هم برای تولید سریالی بر اساس مجموعه کتاب‌های «وایلد کارد» با مارتین قرارداد بسته است.