شباهت پوستر «ماجرای نیمروز» و« هفت دلاور» سوژه فضای مجازی شد

0
685

پوستر فیلم جدید مهدویان در حالی منتشر شده که بسیاری آن را کپی‌برداری از پوستر «هفت دلاور» ساخته فوکوا می‌دانند.

پوستر جدید فیلم «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در حالی منتشر شده است که بسیاری از کاربران فضای مجازی به آن انتقاد کرده و پوستر را کپی‌برداری از پوستر فیلم «هفت دلاور» ساخته آنتونی فوکوآ که خود تقلید ضعیفی از «هفت دلاور» به کارگردانی جان استرجس و محصول 1960 است، می‌دانند.

کارگاه طراحی «سه در چهار» که سابقه طراحی پوستر فیلم‌هایی چون «سیانور» را نیز داشته، پوستر فیلم «ماجرای نیمروز» را طراحی کرده است. پوستر تازه فیلم مهدویان در حالی منتشر شده است که پیش از این، فیلم با پوستر دیگری در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد وحالا پوستر تازه‌ای برای اکران عمومی در نظر گرفته شده است.

تازه‌ترین ساخته محمدحسین مهدویان که به عنوان یکی از فیلم‌های اکران نورورزی در روزهای آینده روی پرده سینماها خواهد رفت؛ به زعم بسیاری از منتقدین، بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر سی و پنجم بود که البته صرفا برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد. همچنین بهزاد جعفری طادی سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس را برای این فیلم با خود به خانه برد.

این فیلم روایتی از بمب‌گذاری‌ها و ترورهای تابستان سال 1360 است که توسط مجاهدین خلق اتفاق افتاد. مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی‌فر، مهدی زمین‌پرداز، محیا دهقانی، لیندا کیانی، حسین مهری، جواد عزتی، مهدی پاکدل در آن بازی می‌کنند.

به گزارش آنا، هنوز عوامل فیلم «ماجرای نیمروز» و طراح این پوستر واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند.