شاهزاده رضا پهلوی خطاب به نیروهی مسلح: حق ندارید به مردم تیراندازی کنید

0
477

شاهزاده رضا پهلوی: وظیفه ملی و انسانی شما به عنوان سربازان ایران، دفاع و محافظت از مردم‌تان است. شما حق ندارید به روی مردم و جوانانی که با دستان خالی و بدون خشونت به خیابان آمده‌اند، تیراندازی کنید.

شاهزاده رضا پهلوی امروز دوشنبه در پیامی خطاب به نیروهای مسلح، در ارتباط با اعتراضات خوزستان نوشت:

هم‌میهنانم،

علی خامنه‌ای، رهبر جنایتکار جمهوری اسلامی بار دیگر برای حفظ رژیم تبهکار خود، دستور داده مردم معترض را بکشند. او پاسخ مردمی را که با دستان خالی برای آب و نان و آزادی به خیابان آمده‌اند، با گلوله می‌دهد. خامنه‌ای مسئول مستقیم خون‌‌های به‌ناحق ریخته‌ی خوزستان است. حساب او و شریکان جرمش را در هر سطحی که باشند به دادگاه‌های صالح خواهیم سپرد.

در اینجا اما خطابم به بدنه‌ی نیروهای نظامی و انتظامی رسمی کشور است:

من خود یونیفورم نظامی پوشیده‌ام و به عنوان خلبان جت‌های جنگنده، آماده دفاع از خاک‌ ایران در مقابل دشمن متجاوز بوده‌ام. اکنون، وظیفه ملی و انسانی شما به عنوان سربازان ایران، دفاع و محافظت از مردم‌تان است. شما حق ندارید به روی مردم و جوانانی که با دستان خالی و بدون خشونت به خیابان آمده‌اند، تیراندازی کنید. شما اما موظفید از هم‌میهن بی‌گناه و تشنه‌لب خود در مقابل رژیم ضد میهنی و جیره‌خواران و مزدوران سرکوبگرش دفاع کنید. بدانید که همبستگی با ملت و زندگی با عزت، بسیار ایمن‌تر از بردگی و بندگی برای جانیان است.

من به سهم خود در فردای رهایی ایران، مدافع کسانی خواهم بود که در چنین روزهایی به جمهوری اسلامی پشت کردند و به ایران روی آوردند.

و سخنی کوتاه با هم‌میهنان در ایران و سراسر جهان:

اینک که مردم خوزستان دلاورانه به پا خاسته‌اند، تک‌تک ما وظیفه داریم که تنهاشان نگذاریم. ما در این مبارزه هم‌چنان به اصل مهم و کلیدی دوری از خشونت پایبندیم. بزرگترین و قدرتمندترین اسلحه‌‌ی ما، جمعیت بیشمارمان است و همبستگی و اتحاد ما. بدانید که هیچ حکومتی یارای مقابله با اراده یک ملت متحد را ندارد.

پاینده ایران

رضا پهلوی