شاهزاده دنیاهای زیر آب بازارهای جهانی را درمی‌نوردد

0
182

۱۰ روز پس از آغاز اکران فیلم «آکوامن» در بازارهای خارج از مرزهای آمریکای شمالی، اعداد و ارقام فروش آن در حال نزدیک شدن به رکورد جالبی است.

فروش فیلم ابرقهرمانی «آکوامن – Aquaman» آرام آرام به مرز ۳۰۰ میلیون دلار نزدیک می شود و این در حالی است که «آکوامن» هنوز در داخل مرزهای آمریکای شمالی اکران نشده و آغاز نمایش آن برای هفته آینده برنامه ریزی شده است.

این اثر مشترک کمپانی‌های «برادران وارنر» و «دی‌سی‌کمیک» پس از آن توانست به صدر جدول باکس‌آفیس خارج از آمریکا دست یابد که در تعطیلات دومین هفته نمایش خود بیش از ۱۲۶ میلیون دلار از گیشه‌ها کسب کرد، البته تاثیر بازار چین در دستیابی به این رکورد حایز اهمیت فراوان است. اکران «آکوامن» ۱۰ روز پیش در هفتم دسامبر (۱۶ آذر)، در چین آغاز شد و پس از آن به ۴۲ بازار بین المللی گسترش یافت. «آکوامن» تا اینجای کار به عنوان شاخص‌ترین و آخرین فیلم سال ۲۰۱۸ «دی‌سی»، با ۶۵ درصد فروش بیشتر، عملکردی به مراتب بهتر از «لیگ عدالت» فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ میلادی این کمپانی داشته است.

«آکوامن» اثری در ژانر ابرقهرمانان و بر پایه شخصیتی به همین نام به کارگردانی جیمز وان است. جیسون موموآ  کاراکتر اصلی «آکوامن» است و امبر هرد، ویلم دفو و نیکول کیدمن از  دیگر بازیگران این فیلم هستند. داستان این اثر سینمایی حول شاهزاده‌ای به نام آرتور کری، وارث امپراطوری زیر آب آتلانتیس می‌گردد که باید مردم خود را در مقابل بدخواهی‌های برادر ناتنی‌اش هدایت و رهبری کند.

استودیوی «برادران وارنر» بعد از آن تصمیم گرفت فیلم خود را اول در بازارهای خارج از مرزهای آمریکا عرضه کند که سینماهای آمریکا در انتهای سال جاری میلادی با انبوهی از عناوین جذاب و فیلم‌های پرفروش پر شدند؛ فیلم‌هایی همچون «بازگشت مری‌پاپین» و اسپین آف تبدیل‌شوندگان با نام «بامبل‌بی» که همگی هوداران خود را دارند. پیش بینی می‌شود «آکوامن» در پنج روز کریسمس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش داشته باشد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوودریپورتر، از دیگر آمار فیلم های حاضر در بازار جهانی می توان به فروش ۲۱ میلیون دلاری افتتاحیه انیمیشن مرد عنکبوتی با نام «Spider-Verse» در ۴۴ کشور و فروش در مجموع ۱۳۳ میلیون دلاری «گرینچ» در ۶۵ کشور نام برد.