شاهراه ارتباطی داعش میان عراق و سوریه قطع شد

0
127

نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده آمریکا، اعلام کرده است عملیات علیه نیروهای دولت اسلامی (داعش) با حمایتهای هوائی نیروهای ائتلاف با موفقیت همراه بوده است و نیروهای عراقی کنترل منطقه ارتباطی مهمی میان خاک سوریه و عراق را به دست گرفتند.
نيروهاي ارتش عراق با كمك شبه نظاميان اين كشور موفق شدند نواحي شمالي تكريت را از نيروهاي گروه موسوم به دولت اسلامي (داعش) بازپس بگيرند.

مقامات عراقي گفته اند نيروهاي داعش به منظور جلوگيري از پيشروي نيروهاي عراقي به سوي تكريت، در مسير آنان مواد انفجاري كار گذاشته بودند.

خبرگزاري فرانسه به نقل از رويترز هم مي نويسد ساكنان مناطق آزاد شده با شادماني به خانه هاي خود بازگشته اند.

شهر تكريت از تابستان گذشته به دست نيروهاي داعش افتاده است. نيروهاي دولتي با حمايت شبه نظاميان عراقي، از هفته گذشته، عمليات وسيعي را به منظور بازپس گيري تكريت در استان صلاح الدين آغاز نمودند.

اين بزرگترين عمليات نيروهاي عراقي، تاكنون، عليه نيروهاي داعش بوده است.

صدای آلمان نیز بنا به بیانیه‌ای که ائتلاف بین‌المللی در روز سه‌شنبه (۱۰ مارس/ ۱۹ اسفند) منتشر کرد گزارش نمود: راه‌های لجستیکی گروه “دولت اسلامی” میان کشورهای سوریه و عراق قطع شده است.
در این بیانیه هم‌چنین آمده است: «مقاومت نیروهای دولت اسلامی در نزدیکی شهر تل‌حمیس در شمال شرقی سوریه درهم شکسته شده است.» به گفته منابع نظامی آمریکا در هفته گذشته گروه “دولت اسلامی” دست به انتقال نیرو و تجهیزات از سوریه به عراق زده بود که با از دست دادن خطوط ارتباطی، حال کمک‌رسانی به نیروهای این گروه در عراق متوقف شده است.