«شازده كوچولو» به كن می‌رود

0
183

نسخه جدید از «شازده کوچولو» که برای اولین بار در قالب یک فیلم انیمیشن سینمایی ساخته شده، در جشنواره کن به نمایش در می‌آید.

 «آن انترتینمنت» یكی از استودیوهای مطرح اروپایی به ریاست دیمیتری داسمن و آتون سوماش، دومین تریلر بین‌المللی فیلم انیمیشن «شازده كوچولو» ساخته مارك آزبورن را منتشر كرد. این انیمیشن برای اولین بار در بخش رسمی كن به نمایش در می‌آید.

این فیلم كه با صرف هزینه ۸۰ میلیون دلاری ساخته شده و یكی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های ساخته شده در فرانسه است، اولین انیمیشن بلندی است كه با اقتباس از رمان كوتاه كلاسیك آنتوان دو سنت اگزوپری ساخته می‌شود. از این كتاب تاكنون بیش از ۱۴۵ میلیون نسخه به ۲۶۵ زبان فروخته شده است.

داسمن كه با گروهش پنج سال را صرف ساخت این فیلم كرده است، گفت: فیلم ما تجلیلی از یكی از نمادین‌ترین آثار فرانسوی و در عین حال یكی از بین‌المللی‌ترین آثار فرهنگی است. جایی بهتر از جشنواره فیلم كن برای ارایه این تركیب واحد وجود ندارد.

1667867

این فیلم به كارگردانی مارك آزبورن سازنده «كونگ فو پاندا» با گروه صداپیشگانش می‌تواند چشم‌ها را در كن خیره كند چون بازیگرانی چون جف بریجز، راشل مك آدام، جیمز فرانكو، ماریو كوتیار و بنسیو دل تورو این كار را برعهده داشته‌اند. کوتیار و دل تورو در این جشنواره با فیلم‌های دیگرشان شامل «مكبث» و «سیكایرو» در بخش رقابتی جشنواره حضور خواهند داشت.

این انیمیشن چندلایه در مرکز توجه خود دختر کوچکی با صداپیشگی مکنزی فوی را قرار داده که با مادرش با صدای مک آدامز زندگی می کند و همسایه شان هوانوردی زندگی می کند که بریجز نقش او را ایفا می‌کند. این هوانورد می تواند به جهان‌های دیگری سفر کند که در آن شازده کوچولویی با صدای رایلی آزبورن حضور دارد.

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، اولین تریلر این انیمیشن را کمپانی پارامونت در تعطیلات کریسمس منتشر کرد. همین کمپانی این فیلم را از ۲۹ جولای در فرانسه اکران می کند. زمان نمایش این فیلم در آمریکا هنوز تعیین نشده است.