سیاست ترامپ در قبال جمهوری اسلامی: تشدید فشارها و افزایش تحریم‌ها

0
145

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به یک پرسش می‌گوید در رویکرد ایالات متحده در قبال آزمایش موشکی جمهوری اسلامی “هیچ گزینه‌ای حذف نشده است”. یک سناتور ارشد جمهوریخواهان از تشدید فشارها بدون لغو برجام سخن گفته است.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از حزب جمهوریخواه گفته است که از تشدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی حمایت خواهد کرد و دونالد ترامپ می‌گوید هیچ گزینه‌ای در باره جمهوری اسلامی حذف نخواهد شد.

رایان که در کنفرانس خبری هفتگی سخن می‌گفت، افزود که از نظر او دولت قبلی ایالات متحده زیادی به جمهوری اسلامی احساس آرامش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران حزب جمهوریخواه گفته‌اند، هم‌اکنون به دنبال راهکارهایی هستند که فشار پیشین را همچنان به جمهوری اسلامی وارد آورند بی آنکه لازم باشد از توافق برجام عقب‌نشینی کنند.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی گفته است، کارهای زیادی امروز می‌توان انجام داد که در گذشته نمی‌توانستیم علیه جمهوری اسلامی انجام دهیم.

کورکر می‌گوید که او روز چهارشنبه، اول فوریه، مسئله جمهوری اسلامی را در کاخ سفید با مایکل فلین، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ مطرح کرده است، و گفتگو کوتاه پیش از آن بوده است که فلین جمهوری اسلامی را متهم به “فعالیت‌هایی در جهت بی‌ثباتی” در منطقه کند.

بیشتر بخوانید: نخست وزیر بریتانیا: اجرای برجام برای امنیت منطقه حیاتی است

کورکر تصریح کرده است که دولت ترامپ رویکرد سختگیرانه‌تری در قبال جمهوری اسلامی پیش خواهد گرفت، اما از نظر این رویکردها به لغو توافق هسته‌ای برجام نخواهد انجامید.